دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته

پیشرفت تکنولوژی سبب طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته شده که آسایش و امنیت را برای ما فراهم کرده است. از جمله این تجهیزات پیشرفته میتوان به دوربین مدار بسته اشاره کرد. دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی وجود دارند و هر یک از آن ها کاربرد ویژه خود را دارند. بنابراین برای خرید این محصول باید ابتدا اطلاعات لازم را از آن کسب کنید تا دوربینی متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در ادامه به بررسی دوربین مدار بسته پرداخته و مطالبی را درمورد آن بیان می‌کنیم تا بتوانید محصول مورد نظر را تهیه کنید.

دوربین‌های مداربسته در انواع مختلفی تولید شده‌اند و همین موضوع باعث شده افراد زیادی هنگام خرید، سردرگم شوند. همچنین انواع دوربین‌های مداربسته از لحاظ ظاهر، لنز، کیفیت و... از هم متفاوت هستند و هر کدام در دسته‌بندی خاصی قرار دارند. بنابراین پیش از خرید محصول مورد نظر، این مطلب را بخوانید تا برای تهیه مدلی که برای شما کاربرد دارد؛ بهتر تصمیم بگیرید. 

قیمت دوربین های مداربسته

قیمت دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه کنید، قیمت دوربین است. عوامل بسیار زیادی در قیمت این محصول تاثیر گذار هستند که توجه به آن ها به شما کمک می کند تا محصولی با قیمت مناسب خریداری کنید.
یکی از تاثیرگذار ترین عوامل بر قیمت این دوربین ها برند آن ها است. دوربین هایی که در سطح جهانی معروف هستند، قیمت بالا تری نسبت به سایر دوربین های مدار بسته دارند. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول تکنولوژی به کار رفته در آن است. هرچه تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها پیشرفته تر باشد، قیمت آن ها نیز بالا تر خواهد بود. به عنوان مثال دوربین های آنالوگ قیمت پایین تری نسبت به دوربین های مدار بسته تحت شبکه دارند. کیفیت تصویر نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصولات است. هرچه کیفیت تصویر و رزولوشن آن بالا تر باشد، قیمت دوربین نیز بالا تر خواهد بود.
لنز دوربین نیز در قیمت آن به صورت مستقیم تاثیر دارد. دوربین های دارای زاویه دید ثابت، ارزان تر هستند. درصورتیکه دوربین هایی با لنز متغیر یا وریفوکال به دلیل داشتن زاویه دید گسترده تر قیمت بیش تری دارند. جنس بدنه دوربین نیز از دیگر مواردی است که در قیمت آن نقش قابل توجهی دارد. دوربین هایی که بدنه پلاستیکی دارند، نسبت به دوربین هایی که دارای بدنه فلزی هستند، قیمت پایین تری دارند. هرچه دوربین مداربسته پیشرفته تر باشد و در آن ویژگی های خاص بیش تری وجود داشته باشد، قیمت آن بیش تر خواهد بود. این دوربین ها معمولا برای کاربری های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع دوربین، برند، کیفیت تصویر و جنس بدنه در تعیین قیمت دوربین مدار بسته موثر است. هرچه دوربین ویژگی‌های بیش‌تری داشته باشد، قیمت آن بالاتر است. برای مثال قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به دوربین‌های مدار بسته داهوا متفاوت است. 

خرید دوربین مدار بسته

شما می‌توانید پس از توجه به فاکتور‌های مهمی از جمله نوع دوربین، برند، WDR، میزان دید در شب و... دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را انتخاب کرده و آن را از سایت اهورا خریداری کنید. بدون شک سفارش دوربین از اهورا، انتخابی مقرون به صرفه بوده و منجر به خرید دوربینی با کیفیت می‌شود.

بنابراین با وجود انواع مختلف این محصول، لیست قیمت دوربین‌های مداربسته را در سایت ما ببینید و در نهایت با توجه به قیمت و تقسیم بندی‌های دیگر، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ازآنجاییکه دوربین های مدار بسته یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در ساختمان های مسکونی و بسیاری از مراکز کاربرد دارند، خرید آن از مرکزی معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. ازجمله معتبر ترین فروشگاه ها که به فروش دوربین مدار بسته می پردازد، آی تی اهورا است. این فروشگاه انواع مختلفی از این محصول را به فروش می رساند. شما برای خرید این دوربین می توانید با کارشناسان آی تی اهورا مشورت کنید تا دوربینی متناسب با نیاز و خود خریداری کنید. در این صورت در هزینه های خرید دوربین نیز تا حد قابل توجهی صرفه جویی می شود.
برای خرید دوربین های مدار بسته باید به ویژگی های محصول مورد نظر توجه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن را تجربه نمایید. به عنوان مثال توجه به جنس بدنه دوربین، کیفیت تصاویر، گستره دید آن و تکنولوژی به‌ کار رفته در آن از مهم ترین مواردی است که در خرید آن باید به آن توجه شود. بهتر است دوربین مورد نظر از برند های معروف باشد. در این صورت از کیفیت بالا آن اطمینان خاطر دارید. با خرید دوربین های مدار بسته با کیفیت بالا می توانید تا سالیان سال از کارکرد درست این تجهیزات مطمئن باشید.

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته به محصولی گفته می شود که در محل نصب شده و به ضبط تصاویر می پردازد. این محصول تصاویر ضبط شده را به یک یا چند محل ارسال می کند. از این دوربین بیش تر در اماکن پر رفت و آمد نظیر فروشگاه ها، فرودگاه ها و... استفاده می شود. ازآن‌جاییکه برخی از مراکز بسیار شلوغ هستند و ایجاد امنیت در آن ها بدون وجود این دوربین ها امکان‌پذیر نیست، وظیفه اصلی این دوربین ها برقراری امنیت است. دوربین های مدار بسته از لحاظ شکل ظاهری، کاربرد، مشخصات فنی، محل نصب، انتقال تصاویر و... انواع مختلفی دارند. بنابراین شما با توجه به ویژگی های دوربین مدار بسته، می توانید محصول مورد نظر را انتخاب کنید.
 

انواع دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت، برند سازنده، قیمت و… متفاوت هستند. در ادامه با بررسی دسته ‌بندی‌های مختلف، شما را در خرید دوربین مدار بسته راهنمایی می‌کنیم. 

  • نوع تکنولوژی به کار گرفته شده: دوربین‌های مدار بسته بر اساس تکنولوژی، در دو دسته دوربین مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه قرار دارند. دوربین‌ مدار بسته آنالوگ، ابتدایی‌ترین نوع دوربین‌های مدار بسته است. دوربین مدار بسته آنالوگ HD نیز نتیجه خلاقیت کمپانی‌های سازنده است.  دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه یا IP کیفیت بالاتری داشته و قابلیت گسترده‌تری برای پردازش تصویر دارند. 
  • برند سازنده: برند‌های مختلفی در زمینه ساخت دوربین‌های مدار بسته فعالیت دارند. برند‌هایی مانند سامسونگ، سونی و... قیمت بالایی داشته و از کیفیت بی‌ نظیری برخوردار هستند. هایک ویژن و داهوا جزء برند‌های مطرح جهانی کشور چین محسوب می‌شوند. البته دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن از نظر کیفیت و قیمت، مناسب تر هستند. 
  • نوع لنز دوربین: دوربین‌ها از نظر نوع لنز در دو دسته لنز ثابت و متغیر قرار می‌گیرند. تنظیم میدان دید در دوربین‌هایی با لنز ثابت امکان‌پذیر نیست. اما در دوربین‌هایی که لنز متغیر دارند، می‌توانید میدان دید را تغییر دهید.
  • قابلیت دید در شب: دید در شب دوربین‌ها، به دو صورت سیاه و سفید و رنگی است. دوربین‌های مجهز به دید در شب سیاه و سفید، به صورت IR یا Exir بوده و از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند. همچنین Exir تصاویر را با کیفیت بالاتری نمایش می‌دهد. در دوربین‌هایی با دید در شب رنگی نیز تصاویر با جزئیات بالاتری ضبط می‌شوند.
  • آپشن‌های دستگاه: بعضی دوربین‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های مهمی مانند میکروفن یا قابلیت ضبط صدا، در دسته‌بندی جداگانه‌ای قرار می‌گیرند. پشتیبانی دوربین از کارت حافظه، وای فای، تشخیص چهره و... نیز از این قابلیت‌‌ها است.
  • قیمت: دوربین‌های مدار بسته بر اساس قیمت در سه دسته رده بالا، متوسط و ارزان قیمت قرار دارند. خرید دوربین‌های ارزان قیمت به دلیل تحمیل هزینه‌های بیش‌تر، پیشنهاد نمی‌شود. 
  • کیفیت تصویر: یکی از مهم‌ترین معیار‌ها در خرید دوربین، توجه به کیفیت آن است. رزولوشن و وضوح عکس‌ها در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته نقش دارد‌. هرچه پیکسل‌های تشکیل دهنده تصویر بیش‌تر باشند، رزولوشن با عدد بزرگ‌تری نشان داده می‌شود. معمولا دوربین‌های مدار بسته دارای رزولوشن ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸ و ۱۲ مگاپیکسل هستند. در این میان رزولوشن‌های ۱، ۲، ۴ و ۸ مگاپیکسل فروش بیش‌تری دارند.
  • انواع دوربین‌های مدار بسته بر اساس شکل ظاهری شامل:

  • دام: دوربین‌های دام، گنبدی شکل بوده و بر روی سقف نصب می‌شوند. این نوع دوربین،‌ برای فضا‌های داخلی مانند فروشگاه، هتل، بیمارستان و… مناسب است. 
  • بولت: دوربین‌های بولت کاربرد فراوانی در محیط‌های بیرونی داشته‌اند و شکلی استوانه‌ای دارند. جنس بدنه این دوربین از فلز بوده و از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی نامساعد برخوردار است. 
  • چرخشی یا اسپید دام: دوربین‌های اسپید دام یا چرخشی، قدرت بالایی دارند و از نقاط دور پشتیبانی می‌کنند. جنس بدنه این نوع دوربین، فلزی بوده و قابلیت تصویر‌برداری با بالاترین کیفیت را دارد. 
  • کیوب: این دوربین رومیزی بوده و پایه دارد. برقراری ارتباط صوتی به صورت دو طرفه در دوربین‌های کیوب امکان پذیر بوده و روی سقف یا دیوار نیز نصب می‌شوند. 
  • چشم ماهی: دوربین چشم ماهی امکان زاویه دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه را فراهم کرده و لنز آن ثابت است. 
  • مخفی: همچنین دوربین‌های مخفی، بدنه کوچکی داشته و به صورت پینهول نیز در بازار پیدا می‌شوند.

ویژگی‌های فنی دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته جزئیات زیادی در مشخصات فنی دارند و این ویژگی‌ها در خرید تاثیر گذار هستند. اهمیت هرکدام از این مشخصات به نوع کاربرد دوربین بستگی دارد. به طور کلی ویژگی‌های فنی انواع دوربین‌های مداربسته شامل:

  • حداقل نور لازم
  • حساسیت نوری
  • نوع و طراحی لنز
  • رزولوشن
  • تثبیت کنندگی سیگنال

دوربین مدار بسته ارزان

بسیاری از افراد تمایل دارند که تجهیزاتی نظیر دوربین مدار بسته را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند. در این میان بسیاری از فروشگاه ها به فروش این دوربین ها با قیمتی مناسب می پردازند. از جمله این فروشگاه ها میتوان به آی تی اهورا اشاره کرد. شما می توانید این دوربین ها را با قابلیت های مناسب و قیمتی ارزان خریداری کنید. البته برخی از افراد تصور می کنند که ارزان بودن دوربین های مدار بسته دلیل بر عملکرد نادرست آن ها است. درصورتیکه چنین تفکری اشتباه است. 

برخی از قابلیت های موجود در بسیاری از دوربین های مداربسته کاربرد زیادی در محیط مورد نظر ندارند. به همین دلیل با کسب اطلاعات بالا در این زمینه می توانید دوربین هایی متناسب با محیط مورد نظر خریداری کنید. در این صورت در هزینه ها نیز تا حد زیادی صرفه جویی می شود.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند که هر یک از انواع آن قابلیت های منحصر به فردی داشته و در قیمت های متفاوتی به فروش می رسد. از جمله متداول ترین انواع این دوربین ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنالوگ
  • دیجیتال

دوربین های مدار بسته آنالوگ

این دوربین ها تصاویر را از طریق سیگنال ویدیویی منتقل می کنند. به همین دلیل به آن ها آنالوگ گفته می شود. درواقع این نوع دوربین ها از اولین نسل های دوربین مدار بسته بودند که رواج بسیار زیادی داشتند. دوربین های آنالوگ به قیمت پایین، نصب آسان و سیستم کوچک معروف هستند. در واقع این ویژگی مزیت بزرگی برای این محصول محسوب می شود. این نوع از دوربین مدار بسته دارای ساختار کلی بدنه، لنز، کابل ارتباطی، برد آنالیز و تولید تصویر است.

دوربین های مداربسته دیجیتال

از دیگر انواع رایج این دوربین ها میتوان به دوربین های مدار بسته دیجیتال اشاره کرد. این دوربین ها به نام دوربین های تحت شبکه نیز معروف هستند. همانطورکه از نام دوربین های دیجیتال پیدا است، این محصولات از امواج دیجیتالی برای تحلیل و ارسال داده ها بهره می برند. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها سبب شده است که این محصولات قیمت بالا تری نسبت به انواع آنالوگ داشته باشند.

سخن پایانی

اگر قصد دارید امنیت را در ساختمان مسکونی خود یا در فروشگاه برقرار کنید، استفاده از دوربین های مدار بسته را به شما پیشنهاد می کنیم. دوربین مدار بسته می تواند با کم ترین هزینه امنیت را برای شما به ارمغان آورد. البته پیش از خرید این محصول در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا بتوانید محصول را با قیمت و ویژگی های مناسب خریداری کنید. شما می توانید با کارشناسان فروشگاه آی تی اهورا در ارتباط باشید تا دوربینی با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایید.
 

ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha