تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
راهنمای خرید دوربین مدار بسته داهوا
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
ویژگی دوربین مداربسته حرارتی
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
علت روشن نشدن دوربین مداربسته
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
دی اچ سی پی در دوربین مدار بسته
دوربین های مدار بسته یکی از سیستم های نظارتی و امنیتی است که امروزه به وفور برای امنیت بیشتر در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از اقدامات ضروری به حساب می آیند. در پروژه های بزرگ باید از تعداد دوربین های زیادی نیز استفاده شود که همین موضوع سبب می شود تا فرآیند نصب و راه اندازی کمی با مشکل مواجه شود.
برد دوربین مدار بسته
برد دوربین های مدار بسته یکی از رایج ترین سوالاتی است که در هنگام خرید آن وجود دارد، بدین صورت که افراد دنبال دوربینی با برد زیاد هستند. اما در پاسخ به این سوال که برد دوربین مدار بسته چیست باید بگوییم به حداکثر مسافتی گفته می شود که یک دوربین قادر به ضبط و ثبت تصاویر واضح و قابل قبول است.
ذخیره فیلم دوربین مداربسته
یکی از مهم ترین وظایفی که دوربین های مدار بسته بر عهده دارند، محل ذخیره سازی اطلاعات ضبط شده به وسیله آن هاست. برای انجام این کار یعنی ذخیره فیلم دوربین مدار بسته قطعا به یک سیستم ذخیره کننده و حافظه معینی نیاز است که باید آن را به همراه دوربین نصب کنند. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد
از کجا بدانیم دوربین مدار بسته روشن است؟
نصب تعداد زیادی از دوربین های مداربسته در مکان های مختلف باعث می شود افراد زیادی با این سوال مواجه شوند که از کجا بدانیم دوربین مداربسته روشن است؟ روشن یا خاموش بودن دوربین های مداربسته را می توان هم از جنبه مثبت و هم از جنبه منفی نگاه کرد. به عنوان مثال این موضوع می تواند در برخی از اماکن همچون اتاق پرو برای افراد نگران کننده باشد. در حالی که بررسی روشن بودن دوربین مدار بسته هنگام خروج از شرکت جنبه مثبتی دارد. در این مطلب از آی تی اهورا همراه ما باشید تا توضیح دهیم که چگونه می توان متوجه روشن ب
 فشرده سازی تصاویر در دوربین مداربسته
هنگامی که از ارسال و انتقال تصاویر ویدیویی صحبت می شود، حجم بالای اطلاعات در هنگام انتقال یکی از مشکلات اساسی و بسیار مهم است که کاربر با آن مواجه می شود. این موضوع از جهت های مختلف می تواند سیستم مدار بسته را دچار محدودیت هایی کند که فضای ذخیره سازی و پهنای باند از مهم ترین آن هاست. راه حل برطرف سازی این مشکل، فشرده سازی تصاویر در دوربین مدار بسته است که در این مقاله از آی تی اهورا آن را بررسی می کنیم.
Image Sensor یا حسگر تصویر چیست؟
حسگر های تصویری المان هایی هستند که جهت تبدیل تصاویر به سیگنال های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل پیشرفت هایی که در دهه پیش کسب کردند، رشد زیادی را در بازار جهانی داشتند.
IR Cut در دوربین های مدار بسته
در انتخاب دوربین های مدار بسته، موضوعی که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشته باشید این است که تصاویر ارائه شده توسط آن از کیفیت، وضوح و شفافیت کافی در طول شبانه روز برخوردار باشد. IR Cut در دوربین های مدار بسته این کار را انجام می دهد و این وظیفه را بر عهده دارد که در این مقاله از آی تی اهورا به آن می پردازیم.
هارد دیسک برای دوربین مداربسته
هارد دیسک یکی از قطعات بسیار مهم در دوربین های مدار بسته محسوب می شود. این قطعه وظیفه ضبط و ذخیره سازی تصاویر را در دوربین برعهده دارد. البته برای ذخیره سازی تصاویر شما به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز دارید. چراکه ممکن است دوربین مدار بسته در تمام 24 ساعت شبانه روز روشن بوده و به ضبط تصاویر بپردازد. به همین دلیل به حافظه بسیار زیادی نیاز است تا تصاویر به صورت کامل ذخیره شوند. 

دوربین مدار بسته