رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت

افراد به دلیل این که بتوانند در هر لحظه تصاویر دوربین های مدار بسته را چک کنند، تصاویر آن ها را روی گوشی انتقال می دهند. اما مشکلی که در این مواقع ممکن است به دلیل اختلال در اینترنت به وجود بیاید، عدم انتقال یا کیفیت پایین در انتقال تصاویر است. همین موضوع سبب شده تا یکی از موضوعاتی که امروزه افراد بسیاری به دنبال آن هستند، رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت باشد. در این مطلب از آی تی اهورا همراه ما باشید که توضیح دهیم چگونه مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت را رفع کنید. برای مشاهده ی سایر محصولات دوربین مدار بسته داهوا روی لینک کلیک کنید.

برای انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

برای انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

استفاده از آی پی ثابت یکی از راه هایی است که می توان جهت انتقال تصاویر به کار برد برای این که در تلفن موبایل خود بتوانید تصاویر حاصله از دوربین مدار بسته را مشاهده نموده و داشته باشید. این موضوع بدین معناست که داشتن نرم افزار هم خوان با NVR که دستگاه ضبط تصاویر دوربین مدار بسته است و اتصال تحت شبکه امکان داشتن تصاویر را به وجود می آورد.

اما لازم به ذکر است که این روش به دلیل این که بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ممکن است که قادر به ارائه آی پی ثابت نباشند، این روش زیادی در دسترس افراد نیست. توجه داشته باشید که برخی از شرکت ها و نرم افزار هایی وجود دارند که جهت گرفتن این آی پی ثابت با دریافت مبلغ مشخصی اطلاعات مربوط و مورد نیاز برای اتصال به یک آی پی ثابت را به شما می دهند.

این روش نیز از آن جایی که با ریسک بالای پرداخت ها مواجه است، زیادی توصیه نمی شود. اما راه دیگر که وجود دارد امکان جدیدی است که اتصال از طریق بارکد بوده بدین صورت که با اتصال ساده سیم کارت به DVR و بدون نیاز به آی پی ثابت می توان آن را انجام داد.

مشکلات رایج در انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت چیست؟

مشکلات رایج در انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت چیست؟

در شرایطی که اینترنت با اختلال مواجه می شود مشکلاتی در انتقال تصاویر به وجود می آید که احتمالا با آن ها مواجه شده اید. در ادامه رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت مشکلات رایج و عواملی که سبب ایجاد این مشکلات شده اند را بیان می کنیم:

  • در صورتی که دستگاه ضبط تصاویر نتواند به شبکه اینترنت متصل شود و یا این که با یک اختلال در اتصال همراه باشد دیگر برای گوشی هوشمند هیچ گونه تصویری ارسال نشده و رسما انتقال تصاویر با مشکل مواجه می شود. البته توجه داشته باشید که نحوه انتقال تصاویر به سیستم و انواع صفحات نمایش همچون دسکتاپ با یکدیگر متفاوت است.
  • یکی از اساسی ترین مشکلاتی که با قطع و یا اختلال در اینترنت به وجود می آید و نمی توان آن را نادیده گرفت، کاهش کیفیت تصویر و دریافت تصاویر است. این موضوع می تواند رسما عملکرد دوربین را با مشکل مواجه کند و کارایی آن را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • در صورتی که دوربین مدار بسته شما از یک آی پی ثابت استفاده می کند، امکان این موضوع وجود دارد که این آی پی در کشور فیلتر شده باشد. اگر این مشکل به وجود بیاید معمولا شرکت وارد کننده یا نمایندگی اقدام به رفع فیلتر آن می کنند تا با مشکل جدی مواجه نشوید. اما از دست شما تا هنگامی که این فرایند رفع فیلتر انجام شود، هیچ کاری ساخته نیست.

فیلتر شدن ip های سرور دوربین مدار بسته داهوا چگونه است؟

فیلتر شدن ip های سرور دوربین مدار بسته داهوا چگونه است؟

فیلتر شدن آی پی های سرور دوربین مداربسته داهوا، یکی از مشکلاتی است که برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته و کاربران ایرانی به وجود می آید. بسیاری از سرور های خارجی به دلیل فیلتر شدن و یا حتی داخلی شدن اینترنت در اغلب مواقع ارتباط میان سرور و دستگاه ها قطع شده و در پی این مشکلات کاربر قادر به مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته روی گوشی خود نخواهد بود.

در ادامه مقاله رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت لازم به ذکر است که اگر در حال حاضر دوربین مدار بسته شما با مشکل مواجه شده و یا با فیلتر شدن آی پی های سرور دوربین مدار بسته درگیر هستید، در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم تا بهتر شدن اوضاع اینترنت کشور دست نگه دارید. 

رفع مشکلات انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته داهوا در شرایط اختلال اینترنت چگونه صورت می پذیرد؟

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت چگونه صورت می گیرد و چه کار باید کرد. توجه داشته باشید که بر اساس نوع ارتباط دوربین های مدار بسته با شبکه، راه حل ها و روش های متفاوتی جهت برطرف کردن مشکل انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته وجود دارد.

  • به دست آوردن یک آی پی ثابت و معتبر در کشور تا حدودی مشکل است. پس در صورت وجود آی پی ثابت و قطعی  ارتباط، به احتمال زیاد دچار فیلتر آی پی شده اید و با مشکل فیلترینگ مواجه هستید.
  • از طرفی در صورتی که برای اتصال به دوربین مدار بسته از برنامه های ارائه دهنده DNS استفاده می کنید، موضوع متفاوت است. اگر از برنامه های ارائه دهنده DNS استفاده می کنید و یا اقدام به خریداری خدمات شرکت خارجی در این زمینه کرده اید، باید بدانید که جهت رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت مشکل مربوط به شرکت ارائه دهنده خدمات است.
  • اگر دستگا شما نرم افزار اتصال مطابق با NVR دوربین را ندارد، کاملا بدیهی است که جهت رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت باید نرم افزار مطابق با دستگاه را تهیه و نصب کنید.
  • اما یکی از راه هایی که جهت رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت وجود دارد، بررسی تنظیمات برنامه ایست که در تلفن همراه خود دارید. در صورت بروز اختلال در اتصال به NVR، اگر مشکلی در تنظیمات یا مشخصات اتصال در برنامه به وجود آمده باشد؛ تنظیمات وارده را مجددا با اطلاعات درج شده محصول چک کرده و مطابقت دهید.

سخن پایانی

مشکل عدم نمایش و انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته در موبایل و در پی آن چگونگی رفع مشکل انتقال تصویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت یکی از متداول ترین سوالاتیست که برای افراد به وجود می آید. دو عامل قدرت شبکه و تنظیمات نرم افزاری موبایل برای این که تصاویر دریافت شده از دوربین مدار بسته بدون مشکل و به صورت زنده روی موبایل نمایش داده شوند، حرف اول را می زنند. از این رو جهت رفع مشکل انتقال تصاویر داهوا در شرایط اختلال اینترنت باید هر دو گزینه را بررسی کرده و در صورت مشکل آن ها را برطرف نمود.
 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha