راهنمای خرید دوربین مدار بسته داهوا

اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک تک این نکات خواهیم پرداخت تا بتوانید اولویت نیاز خود را مشخص کنید.اما قبل از هرچیز به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی دلایل برتری برند داهوا را مطالعه نمایید تا با آگاهی بیشتری راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا را بخوانید.

مراحل انتخاب مدل دوربین مدار بسته داهوا
 

مراحل انتخاب مدل دوربین مدار بسته داهوا

1) محیط مورد نظر را بشناسید.

در اولین قدم نقاط پر خطر یا حساس محیط خود را بررسی کنید. دوربین های مدار بسته، برای محیط های مختلف مثل شرکت ها، آپارتمان ها، دانشگاه ها، باغ ها و... به شکل های متفاوتی طراحی شده اند.مثلا دوربین مداربسته مناسب برای انبار با بهترین دوربین مدار بسته برای فضای باز بسیار متفاوت است. برای مثال دوربینی که در شرکت مورد استفاده قرار می گیرد باید این ویژگی ها را دارا باشد:

  • چهره مراجع کننده ها را در نقطه ورود، ضبط کند.
  •  بتواند علاوه بر تصویر، صدای مراجع کننده ها را ضبط کند.
  • ارسال تصاویر را با کیفیت خوبی انجام دهد، تا مدیر شرکت بتواند از راه دور نظارت کافی را داشته باشد.

2) هدف استفاده از دوربین را تعیین کنید.

قبل از هر اقدامی، باید درک کاملی از اهدافتان برای خرید دوربین داشته باشید. چرا که شناخت درست نیازها می تواند شما را به سمت خریدی بهتر سوق دهد. برای هر کدام از اهداف زیر، به نوع خاصی از دوربین مداربسته داهوا نیاز است:

  • تشخیص و ثبت شماره پلاک ماشین های رو به روی مغازه
  • تشخیص چهره مشتریانی که برای خرید، به مرکز خرید می آیند.
  • انتظار وضوح بالا از تصاویری که در شب ثبت می شوند.
  • دوربین ضد آب برای شرایط آب و هوایی نامناسب
  • پوشش دادن محیط های وسیع یا شعاع های بزرگ

مثلا نوعی از دوربین مدار بسته دید در شب ، از طریق اشعه مادون قرمزی که در اطراف دوربین روشن می شود، می توانند تصاویر را ضبط کنند. این نوع مادون ها با چشم مسلح دیده نمی شوند، به همین جهت امنیت بالایی را برقرار می کنند. بعضی از این دوربین ها حتی قابلیت ضبط تصاویر رنگی را نیز در شب دارند.

محل نصب دوربین مداربسته

3)  محل نصب دوربین را شناسایی کنید.

اگر محل مناسب نصب دوربین مدار بسته مشخص باشد، آسان تر می توان نوع دوربین و میدان دید مورد نیاز را انتخاب کرد.

به طور مثال دوربین هایی که در محیط های بزرگ نصب می شوند، باید از نوع دام باشند. دوربین های مدار بسته دام، دارای زاویه دید 90 درجه می باشند و قابلیت چرخش و زوم را نیز دارند. یا دوربین هایی که در محیط آزاد مثل حیاط یا خیابان نصب می شوند، باید از نوع بولت باشند که مقاوم تر و پایدار تر هستند. دوربین های مدار بسته بولت، کارکرد بهتری در شرایط آب هوایی نامساعد و یا در وجود گرد و غبار، دارند.

برای انتخاب محل نصب، باید دقت داشته باشیم که تمام ورودی ها و خروجی های محیط برای تصویربرداری، پوشش داده شوند.

4) تعداد دوربین های مورد نیاز را بدانید.

تعداد دوربین ها را باید متناسب با بزرگ یا کوچک بودن محیطی که درنظر دارید، انتخاب کنید. مثلا برای محیط های کوچک فقط یک دوربین کافی می باشد. اما محیط های متوسط یا بزرگ ممکن است به دو دوربین یا بیشتر نیاز داشته باشند. دوربین های مداربسته داهوا، باید به نحوی انتخاب شوند که تمام محیط را پوشش دهند.

دستگاه های ضبط DVR یا  XVR هر کدام تعداد کانال های معینی دارند و به تنهایی می توانند 4 کاناله، 8 کاناله، 16 کاناله، 32 کاناله و... باشند. اگر برای مثال به 15 دوربین نیاز دارید، از دستگاه ضبط 16 کاناله استفاده کنید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود.

5) از تخمین بودجه و دریافت گارانتی معتبر غافل نشوید.

برآوردی از بودجه ای که در اختیار دارید، تهیه کنید. اگر بودجه تان کم باشد، باید وسواس بیشتری به خرج دهید چون ممکن است دوربین انتخابی نتواند امنیت محیط تان را به درستی حفظ کند. اما اگر بودجه زیادی دارید، قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت و سعی کنید حتما متناسب با بودجه تان خرید کنید. ضمنا از عوامل موثر بر قیمت دوربین مدار بسته نیز مطلع باشید.

برای انتخاب محصول، حتما راجع به گارانتی آن اطلاعات جمع آوری کنید. دوربین های مداربسته ای که تصاویر باکیفیتی ارائه می دهند، معمولا بین 1 تا 3 سال دارای گارانتی هستند و توصیه می شود آن ها را از شرکت های قدیمی و ثابت این حوزه تهیه کنید.

6) نوع تکنولوژی دوربین را انتخاب کنید.

دوربین های داهوای موجود در بازار، به دو دسته Hd  یا (آنالوگ) و Ip یا (دیجیتال) تقسیم می شوند.

دوربین های دیجیتال یا آی پی، از امکانات پیشرفته تری برخوردارند و توانایی بزرگ نمایی، ضبط خودکار تصویر و ارسال به موبایل را دارا می باشند. با پیشرفت فناوری، وضوح تصاویر در این دوربین ها، به 29 مگاپیکسل نیز رسیده است. دوربین های آنالوگ یا اچ دی، تصاویر را با وضوح کمتری ثبت می نمایند و سرعت پایین تری نیز در انتقال تصاویر دارند. وضوح تصاویر در این دوربین ها 2 مگاپیکسل می باشد. به همین دلیل هزینه پایین تری نیز دارند.

از دید مشتریان معمولی دوربین های دیجیتال محبوبیت بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. اما اگر یک سازمان بزرگ هستید و بودجه زیادی هم در اختیار دارید، می توانید از دوربین های مدار بسته با فناوری دیجیتال استفاده کنید. در این مرحله پیشنهاد می کنیم دو مقاله ی دوربین HDCVI داهوا و دوربین مدار بسته HDCVI چیست؟ را مطالعه نمایید.

آشنایی نسبی با تجهیزات مورد نیاز  دوربین مداربسته

7) آشنایی نسبی با تجهیزات مورد نیاز داشته باشید.

برای راه اندازی سیستم امنیتی دوربین مدار بسته داهوا، به تجهیزات زیر نیاز دارید:

دستگاه ضبط تصویر دوربین مدار بسته ، آداپتور، هارد دیسک، کابل های ارتباطی، سنسورها، پردازش گر، مانیتور و... . برای نصب و راه اندازی دوربین، بهتر است از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

8) فهرستی محدود از فروشندگان تهیه کنید.

هنگامی که یک دید کلی از دوربین مورد نظرتان به دست آوردید، می توانید لیستی کوتاه از فروشندگان دوربین مدار بسته داهوا تهیه کنید. سپس از این فروشگاه ها درخواست راهنمایی کرده و پیشنهادات آن ها را به خوبی با هم مقایسه کنید تا بهترین مرکز فروش دوربین مدار بسته را پیدا نمایید.

سخن پایانی:

برای خرید دوربین مدار بسته نگاه بلند مدتی داشته باشید، تا در آینده مجبور به تعویض یا تعمیر مکرر آن نشوید. هر چقدر بهتر کسب و کارتان را بشناسید، مسیر آسان تری برای انتخاب پیش رو خواهید داشت. در صورت وجود مشکل، می توانید با کارشناسان ما در آی تی اهورا مشاوره تلفنی داشته باشید تا برای انتخاب نوع دوربین و متناسب با نیازتان، به شما کمک کنند.

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
دوربین های مدار بسته یکی از سیستم های نظارتی و امنیتی است که امروزه به وفور برای امنیت بیشتر در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از اقدامات ضروری به حساب می آیند. در پروژه های بزرگ باید از تعداد دوربین های زیادی نیز استفاده شود که همین موضوع سبب می شود تا فرآیند نصب و راه اندازی کمی با مشکل مواجه شود.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha