آیا استابلایزر تلویزیون برای یخچال هم قابل استفاده است؟

آیا استابلایزر تلویزیون برای یخچال هم قابل استفاده است؟

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ در مصارف خانگی، ولتاژ ورودی را به یک خروجی ثابت تبدیل می کند و از این طریق از لوازم برقی محافظت می کند. زیرا مشکلات برقی ای که به وجود می آید و تغییری که در میزان ولتاژ رخ می دهد، برای لوازم برقی آسیب زاست. اما سوال اینجاست که آیا می توان همه ی لوازم برقی را به یک استابلایزر متصل کرد یا خیر.

به صورت کلی خرید یک استابلایزر واحد، برای تمامی انواع لوازم برقی کار درستی نمی باشد. زیرا تفاوتی که در این لوازم وجود دارد، روی عملکرد استابلایزر تاثیر می گذارد. دلیل آن را در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد تا برای خرید دستگاه استابلایزر خانگی خود دچار هیچگونه مشکلی نشوید:

انواع لوازم برقی خانگی

برای خرید استابلایزر باید دقت کافی داشته باشید، تا انتخابی متناسب با نوع و کارایی دستگاه های برقی داشته باشید. لوازم برقی خانگی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، بدون موتور یا همان بار مقاومت و دسته دوم، با موتور یا همان بار القایی هستند.

انواع لوازم برقی خانگی

لوازم برقی خانگی بدون موتور

  • لامپ فلوئورسنت / چراغ های لوله LED
  • وسایل گرمایشی مانند بخاری و رادیاتور اتاق
  • وسایل الکتریکی مثل تلویزیون، لپ تاپ، تلفن، DVD

این لوازم به استابلایزر نیاز چندانی نخواهند داشت، زیرا وقتی ولتاژ کاهش یابد، خروجی این لوازم نیز به صورت خودکار کم خواهد شد.

لوازم برقی خانگی با موتور

  • دستگاه تهویه هوا
  • یخچال و فریزر
  • پنکه های سقفی
  • پمپ ها
  • ماشین لباسشویی

این لوازم دارای محدوده ولتاژ کاری هستند، پس وجود یک استابلایزر برای آن ها ضروریست تا ولتاژ خارج از این محدوده را کنترل کند. نوسانات ولتاژ ممکن است باعث سوختن موتورشان شود.

بیشتر بخوانید : استابلایزر خانگی چیست؟ +ویژگی ها و مزایا

مهم ترین نکات در حفاظت از وسایل برقی خانگی

مهم ترین نکات در حفاظت از وسایل برقی خانگی

البته تمام مواردی که ذکر شد، به صورت دقیق تر بستگی به میزان قدرت ولتاژ لوازم خانگی دارند.

گاهی ممکن است افزایش ناگهانی ولتاژ و جریان کوتاه مدت رخ دهد. یا در مواقعی، اتصال کوتاه باشد یا رعد و برق رخ دهد. این مسئله می تواند به وسایل الکتریکی آسیب جدی وارد کند.

بنابراین استفاده از یک تثبیت کننده یا استابلایزر برای محافظت از تجهیزات برقی، در برابر نوسانات و مشکلات برقی ضروری است.

مطالعه بیشتر : استابلایزر یا محافظ برق ؟ کدام بهتر است؟

خریداری استابلایزر برای وسایل برقی خانگی

خریداری استابلایزر برای وسایل برقی خانگی

برای خرید استابلایزر، علاوه بر نوع دستگاه های برقی، باید ظرفیت ورودی، زمان پاسخگویی، دامنه ولتاژ ورودی و خروجی، میزان نوسانات برق منطقه را در نظر بگیرید. مثلا. همچنین به دلیل اینکه هر استابلایزر میزان توان مخصوص خود را دارد و یخچال ها نیز توان بالاتری نسبت به تلویزیون دارند؛ شما باید برای این دو دستگاه دو استابلایزر مجزا تهیه کنید.

در این مرحله مطالعه ی مقاله ی مهمترین مزایای استفاده از استابلایزر ! نیز برای شما مفید خواهد بود.

تفاوت مدارهای یخچال و تلویزیون

این تفاوت مربوط به راه اندازی جریان برق درون آن هاست. قدرت اولیه ای که یخچال برای روشن شدن نیاز دارد، متفاوت با تلویزیون است. یعنی یخچال یک موتور کمپرسور دارد که برای راه اندازی خود، جریان برق را به درون خود می کشد. به این عمل بار القایی گویند. اما همین عمل در تلویزیون منسوب به بار مقاومتی است.

تفاوت استابلایزر یخچال و تلویزیون

تفاوت استابلایزر یخچال و تلویزیون

وظیفه اصلی استابلایزر یخچال این است که هنگام تغییر ولتاژ برق، مانع خرابی یخچال شود و باعث حفظ طول عمر و کارایی آن شود. برای محافظت یخچال می توان از استابلایزر رله ای، سروو موتوری و استاتیک هوشمند استفاده نمود. اما تلویزیون‌ ها، نیاز به ولتاژ پایدار بالایی نیاز دارند تا تصویر و صدا را به درستی نمایش دهند. استابلایزر تلویزیون با داشتن ویژگی هایی، تنظیم ولتاژ را دقیق تر انجام می دهد و کیفیت تصویر و صدا را در حین تماشا حفظ می کند.

سخن پایانی

تمامی وسایل برقی، از محدوده ولتاژ و میزان جریان خاصی برخوردارند و اگر از استابلایزری که مناسب آن ها نیست استفاده شود، ممکن است نتواند به خوبی از آن ها محافظت نماید. در لوازمی مانند یخچال و تلویزیون نیز همین شرایط برقرار است. برای تلویزیون که بدون موتور است، استابلایزر کاربرد چندانی ندارد. اما برای یخچالی که با موتور کار می کند، وجود یک استابلایزر ضروریست تا محدوده ولتاژ مفید را برای آن فراهم کند. هر گونه سوالی در این باره داشتید می توانید، از طریق راه های ارتباطی در سایت با شرکت آی تی اهورا تماس گرفته و با کارشناسان ما مشاوره داشته باشید.

همچنین بخوانید
اگر نمی دانید در هنگام خرید و نصب دستگاه استابلایزر خود باید به چه نکاتی توجه نمایید، با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که در این شرایط باید رعایت نمایید را با هم مرور کنیم.
استابلایزر یکی از دستگاه های مهم در تجهیزات صنعتی است که مانند هر دستگاه دیگری گاهی دچار خطا یا خرابی می شود. در ادامه مهمترین ارورهای دستگاه استابلایزر را بررسی کرده و نحوه حل آنها را شرح خواهیم داد.
استابلایزر برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق شهری استفاده می شود.در ادامه تاثیر استابلایزر در افزایش آمپر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
بهترین روش برای جلوگیری از خرابی لوازم برقی، خرید استابلایزر است. استابلایزر با تنظیم ولتاژ خروجی در یک محدوده ی معین، به طور چشمگیری عمر مفید وسایل برقی را افزایش میدهد. اما کدام استابلایزر بهتر است؟
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha