راهنمای خرید بهترین مدل استابلایزر

امروزه اجتناب از رخداد هایی مثل نوسانات برق شهری یا قطع و وصل ناگهانی برق، تقریبا غیرممکن می باشد. این افت یا افزایش ولتاژ در بلند مدت می تواند آسیب جدی به دستگاه های برقی وارد کند. بهترین روش برای جلوگیری از خرابی وسایل برقی، خرید دستگاه استابلایزر است. این دستگاه با تنظیم ولتاژ خروجی در یک محدوده ی معین، به طور چشمگیری عمر مفید وسایل برقی را افزایش می دهد. اگر برای خرید استابلایزر دچار تردید هستید، این مقاله سعی دارد تا به شما کمک کند که با شناختن نیاز خود، بهترین دستگاه استابلایزر موجود در بازار را خریداری نمایید.

نکات مهم در خرید استابلایزر

نکات مهم در خرید استابلایزر

در ادامه مهمترین نکات در هنگام خرید دستگاه استابلایزر را برای شما آورده ایم. اما قبل از هرچیز اگر می خواهید مهمترین مزایای استفاده از استابلایزر را بدانید، روی لینک کلیک کنید.

1)شناخت محیط، شرط لازم است.

در اولین قدم باید نوع مصرف خود را بدانید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید. انتخاب نوع استابلایزر بستگی به تک فاز یا سه فاز بودن برق دارد تا مشخص شود که استابلایزر تک فاز برای شما مناسب است یا استابلایزر سه فاز. مثلا در مصارف خانگی و اداری، باید از استابلایزر تک فاز و در مصارف صنعتی و کارخانه ها، باید از استابلایزر سه فاز استفاده کنید. نصب استابلایزر تک فاز مقابل جریان ورودی برق در آپارتمان، می تواند سبب تثبیت ولتاژ، محافظت در برابر رعد و برق، عدم نیاز به تعمیرات مکرر و کاهش مصرف برق شود. در این مرحله به شما توصیه می کنیم سری به مقاله ی استابلایزر خانگی چیست؟ +ویژگی ها و مزایا بزنید.

وسایل برقی خانگی مانند یخچال فریزر، لباس شویی، سیستم صوتی تصویری، کامپیوتر و... می توانند توسط دستگاه استابلایزر محافظت شوند. در مصارف صنعتی نیز می توان طیف وسیعی از کاربردها را مانند خطوط تولید، دستگاه های لیزر، دستگاه های چاپ و برش، دستگاه های بسته بندی، صنایع خودروسازی، سیستم های مخابراتی و... نام برد.

2)میزان بودجه ی در دسترس را تخمین بزنید.

هر کدام از دستگاه ها با رنج های قیمتی متفاوتی در بازار موجود می باشند. اگر بودجه ی در دسترس را تعیین نکنید، با انبوهی از مدل ها مواجه خواهید شد. که شاید مناسب نیاز شما نباشند. اما با دانستن میزان بودجه ی در دسترس، محدوده ی انتخاب تان مشخص می شود و در وقت و انرژی شما نیز صرفه جویی می شود و همچنین با رعایت نکاتی که ذکر می کنیم، ارزان ترین استابلایزر قدرتمند موجود در بازار را خریداری نمایید.

3)نوع استابلایزر را انتخاب کنید.

هر کدام از استابلایزرها، برای میزان ولتاژ خاصی کاربرد دارند و از قطعات متفاوتی برای ساخت آن ها استفاده شده است. برای محیط های خانگی یا اداری، معمولا از استابلایزر رله ای استفاده می شود. اما در مصارف صنعتی یا آزمایشگاهی که ابزارهایشان بیشتر به برق حساسند، از استابلایزر سروو موتوری و استاتیک استفاده می شود. استابلایزرهای استاتیک نسبت به استابلایزرهای دیگر، سرعت تنظیم ولتاژ بالاتری دارند و نیاز به تعمیر نیز ندارند. در این مرحله مطالعه ی مقاله ی استابلایزر دیجیتال یا آنالوگ؟ کدام بهتر است؟ برای شما مفید خواهد بود.

از استابلایزرهای سروو موتوری و استاتیک برای مصارف خانگی نیز می توان استفاده کرد، اما این کار هزینه زیادی را در پی خواهد داشت.

در هنگام خرید استابلایزر باید به کدام یک از مشخصات فنی توجه کنیم؟
 

4)مشخصات فنی استابلایزر را بررسی کنید.

هر استابلایزر برای کارکردهای متفاوتی، شخصی سازی شده است. پس بهتر است مشخصاتی مانند توان ورودی و خروجی، میزان جریان استارت، زمان تاخیر وصل، دمای محدوده کاری، ابعاد و وزن آن را به خوبی بررسی کنید تا از بهترین مدل های استابلایزر آلجا بهره مند شوید. البته بعضی از استابلایزرها ویژگی های اضافه ای مانند، هشدار دهنده صوتی، سیستم میکرو کنترلر، مدار تاخیر، کنترل از راه دور و... دارند که عملکرد دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

این مشخصات را می توانید از طریق دفترچه راهنمای کاربر مشاهده کنید.

5) توان وسیله برقی را محاسبه کنید.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که استابلایزرها باید از نظر توان با تجهیزات برقی کاملا متناسب باشند. مثلا در مصارف خانگی، توان کلی استابلایزر باید معمولا 20 الی 25 درصد بیشتر از مجموع توان دستگاه هایی باشد که قرار است به آن وصل شوند. در این صورت به طور کامل می تواند از آن محافظت کند. توان استابلایزرها روی دفترچه راهنما، معمولا با واحد ولت آمپر یا کیلو ولت آمپر ذکر می شوند که این عدد توان واقعی آن ها نیست. برای محاسبه ی توان واقعی استابلایزر، باید حداکثر ولتاژ ورودی را ضرب در حداکثر میزان جریان کنید.

6) میزان نوسانات ولتاژ را در منطقه ی خود بدانید.

دامنه یا محدوده اثر، همان حداقل یا حداکثر میزان ولتاژی است که استابلایزرها می توانند در آن به خوبی عمل کنند. قبل خرید نیاز است که از سطح نوسان برق در منطقه خود آگاهی داشته باشید. ولتاژ برق شهری 220 ولت می باشد که اگر بر حسب اتفاقی کم یا زیاد شود، استابلایزر با تثبیت ولتاژ ورودی، می تواند ولتاژ خروجی مناسبی را به دستگاه برقی بدهد. هر چقدر استابلایزر، دامنه اصلاح ولتاژ بالایی داشته باشد، باکیفیت تر است.

7)به این فکر کنید که آیا واقعا نیاز دارید؟

توجه داشته باشید که دستگاه های برقی ساده مثل سشوار یا اتوی برقی به استابلایزر نیاز ندارند و برای این لوازم می توان از همان محافظ های عادی برق استفاده کرد. اما برای حفاظت از یک یخچال نسل جدید که از تکنولوژی هوشمند استفاده می کند، خرید دستگاه استابلایزر توصیه می شود.

8)از فروشنده بخواهید برای کالای خریداری شده، ضمانت را ارائه دهد.

هنگام خرید به این نکته دقت کنید که استابلایزر انتخاب شده، حتما تاییدیه فنی و حداقل یک سال گارانتی داشته باشد. فروشگاه های معتبر از جمله معتبر ترین نمایندگی استابلایزر آلجا یعنی آی تی اهورا، یک سال ضمانت و 5 سال خدمات پس از فروش را برای استابلایزرها ارائه می دهند.

استابلایزر بخریم یا محافظ برق؟

9)استابلایزر بخریم یا محافظ برق؟

استابلایزر یا محافظ برق ؟ کدام بهتر است؟ همانطور که می دانید عملکرد محافظ های برق، بسیار ابتدایی می باشد. یعنی هنگام شوک ولتاژ، فقط عمل قطع کردن جریان برق را انجام می دهند و نمی توانند روی ولتاژ اثری بگذارند. پس برای لوازمی که به ولتاژهای بالا حساس ترند، نمی توانند محافظ مناسبی باشند. همچنین گارانتی تجهیزات برقی، معمولا شامل نوسانات برق نمی شود، در نتیجه بهتر است که از یک راه مطمئن تر و با خیالی آسوده تر از تجهیزات خود، مراقبت کنید. دستگاه استابلایزر می تواند دقیقا همان میزان ولتاژی را که برای وسیله برقی مورد نیاز است، در اختیارش قرار دهد. اگر می خواهید راجع به تفاوت های این دو محصول بیشتر بدانید، مقاله ی تفاوت استابلایزر و محافظ برق را نیز مطالعه نمایید.

10)بهترین برند در خرید استابلایزر

اولویت شما هنگام خرید باید این باشد که محصول را از یک برند معتبر تهیه کنید و بازخوردهای مشتریان قبلی آن برند را در نظر بگیرید.

از بهترین برندهای معتبر ایرانی که دستگاه استابلایزر تولید می کنند می توانیم به برند آلجا اشاره کنیم و برندهای معتبر خارجی که در تولید این دستگاه ها پیشتاز هستند عبارتند از: امگا، میکروتک، JBH و دلتا. در این مرحله به شما پیشنهاد می کنیم سری به مقاله ی بهترین مدل استابلایزر آلجا کدام است؟ نیز بزنید.

سخن پایانی:

برای خرید استابلایزر نباید نگاهی سطحی داشت و تمامی مشخصات کالا باید از دید فنی، کامل و دقیق بررسی شوند. اگر بدون مشورت با متخصصان این حوزه اقدام به خرید کنید، ممکن است در آینده متحمل هزینه های بیشتری شوید. در نهایت اگر در مسیر انتخاب و خرید استابلایزر دچار هرگونه سردرگمی شدید یا به راهنمایی بیشتری احتیاج داشتید، مشاورین ما در آی تی اهورا همواره آماده هستند تا تخصصی ترین مشاوره ها را در اختیار شما قرار دهند تا بهترین محصولات را انتخاب کرده و با بهترین قیمت خریداری نمایید.

همچنین بخوانید
آیا از یک استابلایزر مشابه می توان برای تلویزیون و یخچال و دیگر وسایل برقی خانگی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا تفاوت هر استابلایزر برای هر وسیله برقی خانگی را برای شما شرح دهیم...
اگر نمی دانید در هنگام خرید و نصب دستگاه استابلایزر خود باید به چه نکاتی توجه نمایید، با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که در این شرایط باید رعایت نمایید را با هم مرور کنیم.
استابلایزر یکی از دستگاه های مهم در تجهیزات صنعتی است که مانند هر دستگاه دیگری گاهی دچار خطا یا خرابی می شود. در ادامه مهمترین ارورهای دستگاه استابلایزر را بررسی کرده و نحوه حل آنها را شرح خواهیم داد.
استابلایزر برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق شهری استفاده می شود.در ادامه تاثیر استابلایزر در افزایش آمپر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha