بهترین دستگاه استابلایزر موجود در بازار!

همان طور که از نام استابلایزر مشخص است؛ این دستگاه در صورت نوسان ولتاژ تغذیه در یک محدوده خاص، ولتاژ را تثبیت یا تنظیم می کند. استابلایزر یک وسیله الکتریکی است که می تواند ولتاژ ثابت بار را در طی شرایط مورد نیاز فراهم کند. این دستگاه وضعیت خاص ولتاژ را تشخیص داده و میزان آن را به محدوده مورد نیاز می رساند. مدار داخلی تثبیت کننده از یک ترانسفورماتور یکسو کننده، مقایسه کننده ها، مدار سوئیچ و رله ها تشکیل شده است. اگر قصد خرید و اطلاع از رنج قیمت دستگاه استابلایزر را دارید باید حتما این مطلب را مطالعه کنید. ما در این مقاله نکات خرید بهترین دستگاه استابلایزر به همراه بهترین مارک های موجود در بازار را گفته ایم.

اهمیت خرید دستگاه استابلایزر

اهمیت خرید دستگاه استابلایزر

بد نیست بدانید که نوسانات ولتاژ در واقع تغییر در اندازه ولتاژ می باشد که معمولا از دامنه ولتاژ در وضعیت استاندارد و پایدار بیش تر یا کم تر است و دارای تغییر مداوم می باشد. در بعضی از کشور ها، توزیع نیروی الکتریکی ۲۲۰ ولت برای یک فاز  و ۳۸۰ ولت برای سه فاز است. در این شرایط، تمام وسایل برقی به ویژه آن دسته از وسایل برقی که مجهز به برق تک فاز می باشند؛ برای کار در محدوده ولتاژ ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت طراحی شده اند.
حال، دامنه ولتاژ قابل قبول در برخی از کشور ها از جمله کشورمان ایران، طبق استاندارد ۲۲۰ ولت وجود دارد. پس با توجه به این مورد که میزان ولتاژ طراحی شده برای وسایل تک فاز ۲۲۰ و برای تجهیزات برقی سه فاز ۳۸۰ ولت در کشور ایرن طراحی شده، خوب است که به دنبال بهترین دستگاه استابلایزر برای وسایل و تجهیزات برقی خود باشید.

ما در مقاله ای تخصصی به بررسی کامل مهم ترین اهمیت استفاده از دستگاه استابلایزر پرداخته ایم که خواندنش برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید بهترین دستگاه استابلایزر

استابلایزر در ابعاد، توان مختلف و با قابلیت های متفاوت تولید می شود. به همین دلیل قبل از خرید استابلایزر ولتاژ، باید از سازگاری آن با لوازم خود مطمئن شوید تا بهترین دستگاه استابلایزر را خریداری کنید. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که بهتر است در هنگام خرید، به آن توجه کنید و بهترین دستگاه استابلایزر را تهیه کنید.

 تقسیم استابلایزر ها از نظر تکنولوژی ساخت

  1. استابلایزر ولتاژ رله‌ای
  2. استابلایزر ولتاژ سروو موتوری
  3. استابلایزر ولتاژ استاتیک

انتخاب استابلایزر بر اساس نوع وسیله 

هر وسیله خانگی یا صنعتی دارای محدوده انرژی خاصی می باشد که آن ها را بر این اساس طبقه ‌بندی کرده و استابلایزر ها را بر پایه همین ویژگی ‌ها و حدود خاص مهندسی می‌کنند.

سطح نوسان ولتاژ در منطقه شما 

استابلایزر ها دارای دامنه‌ های کاری متفاوتی هستند. ولتاژی که استابلایزر با آن کار می‌کند؛ دامنه یا محدوده کاری می باشد. به عبارتی ولتاژ ورودی را ثابت نگه داشته و ولتاژ خروجی مطلوب را به دستگاه می‌رساند. بنابراین انتخاب بهترین دستگاه استابلایزر متناسب با نوسانات ولتاژ در محل زندگی ‌تان بسیار مهم است.

نوع نصب استابلایزر 

استابلایزر ولتاژ به صورت مداوم با برق سر و کار  دارد. پس نباید در معرض رطوبت، ضربه یا صدمات احتمالی قرار بگیرد. توجه داشته باشید در هنگام خرید بهترین دستگاه استابلایزر، نوعی از آن را انتخاب کنید که روی دیوار یا در سطح بالاتری از زمین نصب می‌شود. 

دیجیتالی باشد بهتر است؟

اغلب مدل ‌های جدید استابلایزر را برای عملکرد دقیق ‌تر و داشتن ‌اطمینان، به‌ صورت دیجیتالی می‌ سازند. این مدل‌ ها خودشان را با انواع مختلف دستگاه‌ ها سازگار می‌ کنند. بنابراین شما فقط باید استابلایزر را از یک دستگاه به دستگاه دیگری متصل کنید و دیگر نیازی به تنظیم مجدد نیست. بسیاری از استابلایزر ها حتی می‌ توانند به ژنراتور ها متصل شوند.

بهترین دستگاه استابلایزر

بهترین دستگاه استابلایزر در ایران

استابلایزر هم مانند سایر وسیله های برقی دیگر، دارای انواع مختلفی از برند ها بوده که در ادامه به معرفی سه مورد از آن ها می پردازیم تا بتوانید بهترین دستگاه استابلایزر مورد نظرتان را خریداری کنید.

  • استابلایزر آلجا

آلجا نام مختصر شرکت آمایش لوازم جانبی الکترونیک و صنعت روز است. این برند که ایرانی می باشد؛ در سال ۱۳۸۲  و با هدف تهیه لوازم و تجهیزات جانبی مورد نیاز خطوط تولید و کارخانه ها تاسیس شد. اکنون این برند نام آشنای ایرانی به شکل تخصصی و در حوزه تهیه و تولید تجهیزات برق بدون وقفه یا همان یو پی اس ها، استابلایزر ها یا همان تثبیت کننده های ولتاژ، باتری و نیز دیگر لوازم مربوطه فعالیت می کند. از نمونه های پرفروش این برند، استابلایزر سه فاز آلجا 20KVA TNS می باشد.

این دستگاه برای جلوگیری از انتقال نوسان برق و پرش ناگهانی آن، به تجهیزات حساس می باشد. از اهداف مهم و ارزشمند برند آلجا، به کار بردن پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا و الهام از کشورهای پیشرو در زمینه فناوری است. از این رو اگر دنبال بهترین دستگاه استابلایزر می باشید حتما این برند را مد نظر قرار دهید.

برای اطلاع از معتبر ترین نمایندگی استابلایزر آلجا در ایران می توانید روی لینک کلیک کرده و مقاله ی تخصصی آی تی اهورا را در این زمینه مطالعه نمایید.

  • استابلایزر فاراتل 

این استابلایزر در دسته بهترین برند های استابلایزر محسوب می شود. این نوع استابلایزر رله ای دارای دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار می باشد.
استابلایزر فاراتل مدل STB12000M یکی از نمونه های پرفروش این برند بوده که برای تجهیزات برقی منازل و سیستم‌ های کامپیوتری و دستگاه های الکترونیکی خانگی و اداری، نظیر کامپیوتر های شخصی و لوازم جانبی آن، سیستم های صوتی و تصویری می باشد. این مدل به صورت دیواری نصب شده و دارای سیستم حفاظت در مقابل ولتاژ ورودی و خروجی خارج از محدوده مجاز می باشد.

  • استابلایزر پرسو

یکی دیگر از برند های استابلایزر، تثبیت کننده پرسو ساخت شرکت صنایع پرسو الکترونیک می باشد. استابلایزر های پرسو دارای سیستم رله ای و سیم پیچ کاملا مسی بوده و می تواند ولتاژ خروجی را بدون نوسان تحویل دهد. 
مدل های مختلفی از این نوع استابلایزر در بازار وجود دارد. برای مثال مدل 3000 ولت آمپر پرسو برای ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و کولرهای گازی 12000 قابل استفاده است.

سخن پایانی؛ بهترین دستگاه استابلایزر

بنابراین از آنجایی که وسایل برقی مختلفی به دستگاه استابلایزر نیاز دارند؛ باید بتوانید بهترین دستگاه استابلایزر را که برای وسیله شما مناسب بوده، انتخاب کنید. برند آلجا یکی از بهترین دستگاه های استابلایزر را تولید می کند که استابلایزر تک فاز و سه فاز آن در فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا برای خرید وجود دارند.
 

همچنین بخوانید
دستگاه استابلایزر نیز مانند هر وسیله برقی دیگری به فن احتیاج دارد تا هنگام کار دچار داغ شدن و اختلال در کار نشود. با ما همراه باشید تا انواع سیستم خنک کننده دستگاه استابلایزر را بررسی نماییم.
آیا از یک استابلایزر مشابه می توان برای تلویزیون و یخچال و دیگر وسایل برقی خانگی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا تفاوت هر استابلایزر برای هر وسیله برقی خانگی را برای شما شرح دهیم...
اگر نمی دانید در هنگام خرید و نصب دستگاه استابلایزر خود باید به چه نکاتی توجه نمایید، با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که در این شرایط باید رعایت نمایید را با هم مرور کنیم.
استابلایزر یکی از دستگاه های مهم در تجهیزات صنعتی است که مانند هر دستگاه دیگری گاهی دچار خطا یا خرابی می شود. در ادامه مهمترین ارورهای دستگاه استابلایزر را بررسی کرده و نحوه حل آنها را شرح خواهیم داد.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha