مهم ترین نکات از خرید تا نصب استابلایزر آلجا

استابلایزر آلجا دستگاهی برای حذف نویزها و نوسانات برق است و برای محافظت از دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی کاربرد دارد. این برند ایرانی بسیار پرفروش می باشد و در مصارف گوناگونی به کار می رود. بعد از خرید این استابلایزر و نصب آن، به یکسری تنظیمات نیاز خواهید داشت که اشتباه در آن ها ممکن است باعث خسارت های فراوانی شود. پس لازم است که حتما با این مراحل آشنایی داشته باشید. در این مقاله به مهم ترین نکات در هنگام خرید دستگاه استابلایزر و نصب آن پرداخته ایم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از خرید استابلایزر

نکات مهم قبل از خرید استابلایزر

در خط تولید این دستگاه استابلایزر، تمام آنچه که برای نصب موردنیاز است، در اختیار آن قرار می گیرد. یعنی به صورت پیش فرض و خودکار تنظیمات آن دقیق انجام گرفته و برای نصب نیاز چندانی به تنظیمات دستی ندارد.

هنگام خرید باید دقت نمایید که مجموع توان مصرفی دستگاه های شما کمتر از توان کل دستگاه استابلایزر آلجا باشد. این کار باید به درستی صورت بگیرد تا باعث قطع شدن خروجی استابلایزر نشود. همچنین از آنجا که برند آلجا را انتخاب نموده اید، نباید نگران نحوه ی عملکرد آن باشید. زیرا آلجا یک برند معتبر است و از به روزترین تکنولوژی دنیا در ساخت خود بهره برده است. همچنین می تواند با کمترین خطا تا سال های طولانی برای شما کار کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مدل استابلایزر

نکات مهم در هنگام نصب استابلایزر آلجا

نکات مهم در هنگام نصب استابلایزر آلجا

محلی که استابلایزر در آن نصب می شود، بسیار مهم است و باید عاری از هرگونه رطوبت و یا گرد و غبار باشد. همچنین در عین حال که نباید در دسترس عموم باشد، باید به راحتی برای سرویس به آن دسترسی داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که اگر توان استابلایزر شما، بیشتر از 5000 کیلو ولت آمپر است، باید عمل نصب را به کارشناسان نصب و تجهیز آن بسپارید تا خیالی آسوده از این بابت داشته باشید. زیرا بعضی از استابلایزرهای آلجا منوی تنظیمات دارند و افراد آماتور ممکن است با آن آشنایی نداشته باشند و اشتباهاتی را در آن به وجود بیاورند.

شمای فیزیکی نحوه نصب دستگاه استابلایزر آلجا

شمای فیزیکی نحوه نصب دستگاه استابلایزر آلجا

سیم کشی استابلایزر تک فاز آلجا در هنگام نصب مطابق شکل بالا خواهد بود.

تنظیمات فیزیکی دستگاه استابلایزر آلجا

تنظیمات فیزیکی دستگاه استابلایزر آلجا

قبل از هر کاری، باید توجه داشتیه باشید که از ابتدا تا انتهای عمل نصب، نکات ایمنی را رعایت فرمایید. اگر این تنظیمات به درستی انجام نشود، باعث ایجاد اتصالی در مدار شده که هم استابلایزر و هم دستگاه های متصل به آن آسیب خواهند دید. در قسمت پشت استابلایزر، یک بلوک ترمینال با 5 نقطه اتصال وجود دارد که جای ورودی و خروجی آن می باشد. برای قسمت نری آن، باید سیم 1.5 متری با ابعاد 1 ضرب در 2.5 داشته باشید که یک سمت آن باید سر آن لخت و دوشاخه باشد. در قسمت مادگی نیز باید یک سیم 1.5 متری دراختیار داشته باشید که یک انتهای آن پریز داشته باشد..

به سمت چپ و ورودی آن، دوشاخه نری برق شهر وصل شده، و به سمت راست و خروجی آن، دوشاخه مادگی وسایل مصرفی وصل خواهد شد. قبل از وصل کردن سیم های ورودی و خروجی، باید فیوز استابلایزر آلجا را قطع کنید. بعد از وصل استابلایزر به پریز، میزان جریان و ولتاژ روی دستگاه نمایش داده می شود که مقدار آن بستگی به منطقه و برق شهری دارد و می تواند متفاوت باشد. حتما به این موضوع دقت کنید که این مقدار ولتاژ نرمال باشد.

نکته: سیم هایی که برای اتصال ها استفاده می کنید، باید طول کافی داشته باشد و سایز آن ها به درستی انتخاب شود. اگر طول کابل ها بسیار کوتاه باشد، موقع کار کردن گرم خواهد شد و امکان آتش سوزی را بالا می برد و اگر طول آنها بلند باشد موجب افت ولتاژ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اگر استابلایزر روشن نشود چه باید کرد؟

تنظیمات کلیدهای استابلایزر

تنظیمات کلیدهای استابلایزر

کلید بای پس باید در حالت خاموش off  و کلید استابلایزر در حالت روشن و یا  onباشد.

سخن پایانی

به دلیل نوساناتی که در برق شهری وجود دارد، وجود یک استابلایزر در هر خانه یا محل کاری ضروری است. نصب این استابلایزرها امری تخصصی بوده و نباید توسط افراد ناآگاه صورت بگیرد. قبل از نصب استابلایزر باید، دستگاه های مصرف کننده، سیم کشی استابلایزر، میزان توان استابلایزر، پریز دستگاه و ... را به طور کامل بررسی نمایید. امیدواریم این مقاله از آی تی اهورا، در مراحل خرید و نصب دستگاه استابلایزر به شما کمک کرده باشد. ممنون که تا این مرحله با ما همراه بودید.

همچنین بخوانید
آیا از یک استابلایزر مشابه می توان برای تلویزیون و یخچال و دیگر وسایل برقی خانگی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا تفاوت هر استابلایزر برای هر وسیله برقی خانگی را برای شما شرح دهیم...
استابلایزر یکی از دستگاه های مهم در تجهیزات صنعتی است که مانند هر دستگاه دیگری گاهی دچار خطا یا خرابی می شود. در ادامه مهمترین ارورهای دستگاه استابلایزر را بررسی کرده و نحوه حل آنها را شرح خواهیم داد.
استابلایزر برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق شهری استفاده می شود.در ادامه تاثیر استابلایزر در افزایش آمپر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
بهترین روش برای جلوگیری از خرابی لوازم برقی، خرید استابلایزر است. استابلایزر با تنظیم ولتاژ خروجی در یک محدوده ی معین، به طور چشمگیری عمر مفید وسایل برقی را افزایش میدهد. اما کدام استابلایزر بهتر است؟
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha