آیا استابلایزر علاوه بر ولتاژ، آمپر را نیز افزایش می دهد؟

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ دستگاهی است که برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق شهری یا سه فاز استفاده می شود. این قطعه بسیار کاربردی بوده و عملکرد اتوماتیک و هوشمندانه ای دارد. در ادامه علاوه بر معرفی این دستگاه، نقش استابلایزر در افزایش آمپر را بررسی خواهیم کرد و در نهایت روش خرید دستگاه استابلایزر را برای شما شرح خواهیم داد.

استابلایزر چیست و چگونه عمل می کند؟

استابلایزر چیست و چگونه عمل می کند؟

اما استابلایزر برق چیست؟ همه ی ما می دانیم که امروزه ولتاژ برق شهری دارای نوسانات زیادی است. به همین دلیل از دستگاه هایی مثل استابلایزر استفاده می کنیم تا نوسانات برق شهری را برطرف نموده و برق بی نقص را به دستگاه های الکتریکی ما برساند. دستگاه استابلایزر به خوبی ولتاژ را تثبیت کرده و باعث می شود تا عمر مفید تجهیزات الکترونیکی متصل به آن، تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.کاربرد دستگاه استابلایزر به مصارف صنعتی محدود نمی شود و شما در مصارف خانگی و روزمره نیز می توانید اهمیت وجود دستگاه استابلایزر را به وضوح مشاهده نمایید.

استابلایزر ها، برخلاف محافظ های الکتریکی، جریان مداوم را حفظ می کنند و برای کاهش یا افزایش ولتاژ طراحی و تولید شده اند. در صورت افت ولتاژ، این ترانسفورماتورها می توانند ولتاژ را تقویت کنند و بالعکس در صورت افزایش می توانند آن را کاهش دهند. استابلایزر نه تنها از خاموش شدن تجهیزات شما جلوگیری می کند، بلکه به طور مداوم ولتاژ را در بهترین وضعیت ممکن، ثابت نگه می دارد. از طرفی به افزایش راندمان دستگاه های مصرف کننده نیز کمک بسزایی می کند. برای کسب اطلاع بیشتر درباره ی تفاوت استابلایزر و محافظ برق، پیشنهاد می کنیم سری به مقاله ی استابلایزر یا محافظ برق ؟ کدام بهتر است؟ نیز بزنید.

نقش استابلایزر بر جریان برق شهری

نقش استابلایزر بر جریان برق شهری

ترانس یا استابلایزر دارای سیستم میکروپروسسور می باشد. این دستگاه با اندازه گیری ولتاژ ورودی، نوسان برق را تشخیص داده و آن را تصحیح می نماید. بدین ترتیب در خروجی ولتاژ ۲۲۰ ولت یا ۳۸۰ ولت ثابت می بینیم. این ولتاژ دارای دقت ۱ درصد بوده و به صورت خطی و پیوسته توسط استابلایزر ارائه می شود.

دستگاه استابلایزر که دارای مدل های خانگی و صنعتی می باشد از آسیب های ناشی از کم و زیاد شدن ولتاژ جلوگیری به عمل آورده و اجازه نمی دهد که قطعات مهمی مثل موتور، پاور، کمپرسور و... دچار خسارت های سنگین و گران قیمت شوند. بنابراین در یک جمله می توانیم بگوییم که دستگاه استابلایزر از ایجاد نویزها، نوسانات و قطع و وصل ناگهانی، کاهش یا افزایش ولتاژ و مشکلات دیگر در برق شهری جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: استابلایزر خانگی چیست؟ +ویژگی ها و مزایا

ولتاژ (ولت) و جریان (آمپر) چه تفاوتی دارند؟

ولتاژ (ولت) و جریان (آمپر) چه تفاوتی دارند؟

ولتاژ و جریان دو مفهوم اساسی در برق هستند. ولتاژ را به عنوان مقدار انرژی پتانسیل بین دو نقطه از یک مدار می شناسیم. طبیعی است که در جریان برق، یک نقطه بار بیشتری نسبت به نقطه دیگر دارد. این اختلاف بار بین دو نقطه را ولتاژ می گوییم.

از طرف دیگر، جریان جریان بارهای الکتریکی از طریق یک هادی مانند سیم است. در آمپر (آمپر) اندازه گیری می شود و نشان دهنده سرعت حرکت بارها در مدار است. جریان مشابه مقدار آبی است که از طریق شیلنگ می گذرد - هر چه جریان بیشتر باشد، بارهای بیشتری از مدار عبور می کند.

آیا استابلایزر جریان (آمپر) را نیز افزایش می دهد؟

آیا استابلایزر جریان (آمپر) را نیز افزایش می دهد؟

اگر این سوال برای شما ایجاد شده که نقش استابلایزر در افزایش آمپر و جریان به چه صورت است؟ باید بگوییم که دستگاه استابلایزر صرفا تثبیت کننده ولتاژ محسوب میشود. دستگاه استابلایزر( ترانس) وسیله ایست که با قرار گرفتن در مسیر جریان برق باعث جلوگیری از بروز نوسان و پرش های ناگهانی برق شهری و برق سه فاز می شود. بنابراین می تواند باعث تثبیت ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شده و از تمام لوازم برقی موجود در محیط های مختلف محافظت فوق العاده ای به عمل آورد. خرید دستگاه استابلایزر باعث جلوگیری از آسیب های ناشی از رعد و برق و نوسانات لحظه ای در جریان برق می شود. بنابراین وجود دستگاه استابلایزر برای محافظت و نگهداری انواع تجهیزات الکترونیکی لازم و ضروری می باشد.

در نهایت می توانیم بگوییم که نقش استابلایزر در افزایش ولتاژ محدود به حفظ نوسانات برق در محدوده ای مشخص می شود. البته این دستگاه تنها ولتاژ را تغییر داده و تاثیری بر آمپر نخواهد داشت. در هر صورت استابلایزر برای کنترل ولتاژ طراحی شده و به عنوان یک سیستم پشتیبان می تواند برای سیستم ها و تجهیزات برقی استفاده شود.

خرید دستگاه استابلایزر با بهترین قیمت

خرید دستگاه استابلایزر با بهترین قیمت

خرید یک استابلایزر با کیفیت و با گارانتی معتبر از فروشگاه های محلی یا مراکز فروش کاریست که مستلزم صرف زمان طولانی ست. و همچنین به هر آنلاین شاپی نیز نمی توان اعتماد کرد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم دستگاه استابلایزر خود را از معتبر ترین نمایندگی استابلایزر آلجا یعنی آی تی اهورا خریداری نمایید تا از بابت قیمت، کیفیت و گارانتی هیچگونه نگرانی نداشته باشید. البته قبل از خرید به شما توصیه می کنیم مقاله ی راهنمای خرید بهترین مدل استابلایزر را بخوانید و یا از متخصصین ما در  آی تی اهورا مشاوره بگیرید.

 فروشگاه ما یعنی آی تی اهورا یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید دستگاه استابلایزر، خرید دستگاه یو پی اس و انواع دوربین مداربسته با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت است. باید بگوییم که مهندسین ما در آی تی اهورا همواره آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستند تا با توجه به نوع نیازتان، بهترین دستگاه استابلایزر ممکن را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

همچنین بخوانید
آیا از یک استابلایزر مشابه می توان برای تلویزیون و یخچال و دیگر وسایل برقی خانگی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا تفاوت هر استابلایزر برای هر وسیله برقی خانگی را برای شما شرح دهیم...
اگر نمی دانید در هنگام خرید و نصب دستگاه استابلایزر خود باید به چه نکاتی توجه نمایید، با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که در این شرایط باید رعایت نمایید را با هم مرور کنیم.
استابلایزر یکی از دستگاه های مهم در تجهیزات صنعتی است که مانند هر دستگاه دیگری گاهی دچار خطا یا خرابی می شود. در ادامه مهمترین ارورهای دستگاه استابلایزر را بررسی کرده و نحوه حل آنها را شرح خواهیم داد.
بهترین روش برای جلوگیری از خرابی لوازم برقی، خرید استابلایزر است. استابلایزر با تنظیم ولتاژ خروجی در یک محدوده ی معین، به طور چشمگیری عمر مفید وسایل برقی را افزایش میدهد. اما کدام استابلایزر بهتر است؟
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha