ارزان ترین استابلایزر قدرتمند موجود در بازار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌ هایی تحت عنوان کنترل نوسانات برق تولید شده ‌اند. دستگاه ‌هایی همچون استابلایزر ها به کمک رگولاتور ها در صنایع گوناگون وظیفه کنترل نوسانات برق را بر عهده دارند. استابلایزر های با کیفیت و ارزان دارای صفحات دیجیتالی هستند که با مشخص کردن چند عدد، می‌توان جریان برق را روی همان ولتاژ تنظیم کرد.این دستگاه موجب کاهش آسیب رساندن به تجهیزات برقی و در نهایت افزایش طول عمر آن ها می شود. در این مقاله قصد داریم تا به طور کلی با خرید دستگاه استابلایزر ارزان و  انواع آن آشنا شویم. اگر شما نیز به دنبال یک استابلایزر ارزان و با کیفیت هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چطور یک استابلایزر ارزان و با کیفیت بخریم؟

دستگاه استابلایزر چیست؟

همانطور که می ‌دانید وسایل و تجهیزات برقی عموما با ولتاژ 220 ولت کار می‌کنند. این ولتاژ ممکن است دچار تغییرات شود و به کم‌تر یا بیش‌تر از 220 ولت نیز برسد. همین تغییرات موجب کاهش راندمان دستگاه‌ ها و در نتیجه خرابی و فرسودگی آن ‌شود. دستگاه استابلایزر، یکی از دستگاه‌ های مهم در وسایل برقی همچون یخچال، تلویزیون، کامپیوتر، لباس شویی، اتو و در موارد بزرگ‌تر و صنعتی  به شمار می‌ رود که از نوسانات ولتاژ در این دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند.

میزان اهمیت استفاده از استابلایزر در مقاله ای به صورت تخصصی در اختیار شما قرار گرفته است که با کلیک برروی لینک مربوطه می توانید مطالعه نمایید.

دستگاه استابلایزر می ‌تواند کاهش یا افزایش ولتاژ برق را جبران کند و ولتاژ دقیق و استانداردی را در اختیار تجهیزات برقی قرار دهد. بدین ترتیب به وسایل برقی شما هیچ آسیبی وارد نخواهد شد. دلایل استفاده از استابلایزر ارزان عبارتند از:

  1. افزایش طول عمر وسایل برقی
  2. کاهش تداخل و جرقه زدن در دستگاه برقی
  3. حفظ شدن منبع تغذیه و تثبیت ولتاژ معین
  4. کاهش میزان خرابی تجهیزات برقی
  5. محافظت از دستگاه در برابر ولتاژ کم یا بالا

انواع دستگاه استابلایزر ارزان

امروزه استابلایزرها بخش ضروری و جدانشدنی زندگی افراد را تشکیل می ‌دهند. در هر یک از واحد های صنعتی، کارخانه و کارگاه ‌ها حداقل یک نوع از این دستگاه مشغول به کار است. این دستگاه‌ ها جریان‌ های ضعیف را تقویت کرده و جریان ‌های بسیار بالا را کنترل می‌کند. به همین دلیل امروزه بر شناخت انواع استابلایزرهای ارزان تاکید می‌ شود. در ادامه مقاله انواع استابلایزرها را معرفی خواهیم کرد.

  • استابلایزر سروو (servo)

این نوع استابلایزرها از یک تکنولوژی یا موتور سروو بهره می برند. معمولا در مواقعی که جریان یا ولتاژ ورودی بیش از حد مجاز است؛ از این نوع دستگاه استفاده می شود. دقت این دستگاه بین یک تا پنجاه درصد بوده و به همین دلیل برای صنایع گوناگون، گزینه قابل اعتمادی به شمار می رود. اجزای سازنده استابلایزر سروو شامل یک موتور سروو، سیستم کنترلی، ترانس افزایش یا کاهش دهنده جریان، ترانس خودکار و موتور انتقالی می باشد.
ترانس کاهش یا افزایش دهنده به ترانس خودکار متصل شده و کل مجموعه در اختیار بازوی انتقالی قرار می گیرند. در انتهای این دستگاه نیز موتور سروو قرار گرفته که با هماهنگی کل مجموعه باعث کنترل و ثابت شدن ولتاژ می شود. این نوع استابلایزر ها در مصارف صنعتی و برق سه فاز و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از این دستگاه در مصارف خانگی و شهری از دو ترانس و در مصارف صنعتی و سه فاز از سه ترانس استفاده می شود.

  • استابلایزر استاتیکی (static)

یکی دیگر از انواع استابلایزر ارزان موجود در بازار، از نوع استاتیکی است. در این دستگاه هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد و از هیچ موتور اضافه‌ای در آن استفاده نشده است. دقت استابلایزر استاتیک یک درصد بوده و این نشان دهنده دقت فوق العاده آن می باشد.
با توجه به توضیحات باید متوجه شده باشید که یکی از قدرتمندترین استابلایزر ها، از نوع استاتیکی بوده که در کم‌ترین زمان و با بیش‌ترین دقت، جریان ورودی را کنترل می کند. ویژگی های مهم این دستگاه سرعت عمل بالا، قدرت و دقت بی نظیر و مدیریت جریان و سرعت بالای آن می باشد.

  • استابلایزر رله ای relay

یکی از معروف ترین استابلایزر ها، از نوع رله ای بوده که بیش‌تر در سطح خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد این دستگاه به ترانس و رله های درون آن بستگی دارد. از دلایل محبوبیت این استابلایزر می توان به هزینه کم، وزن پایین، دقت خوب آن و ... اشاره کرد. البته یکی از محدودیت های این دستگاه نسبت به موارد قبلی، سرعت پایین اصلاح جریان است. با این وجود این دستگاه از باکیفیت ترین استابلایزر ارزان قیمت در بازار به شمار می رود.

نکات خرید استابلایزر ارزان

برای خرید یک استابلایزر ارزان و باکیفیت به موارد زیر توجه ویژه ‌ای داشته باشید.

  1. در هنگام خرید یک استابلایزر حتما به فناوری و نحوه نگهداری از آن توجه داشته باشید. به طور مثال استابلایزر سروو پس از مدت زمان کمی نیاز به تعویض قطعات دارد. استابلایزر رله ای برای موارد خانگی بیش‌ تر مورد استفاده قرار می گیرد و برای صنایعی که به دستگاهی با دقت بسیار بالا نیاز دارد؛ مناسب نیست.
  2. هیچ گاه سعی نکنید که استابلایزری ضعیف تر از کل مجموعه خود خریداری کنید. این کار، موجب آسیب رساندن به تجهیزات و دستگاه شما می شود. با توجه به توضیحاتی که دادیم؛ استابلایزر مناسب کارخانه یا صنایع خود را می توانید تهیه کنید.
  3. برند های مختلف این دستگاه را بشناسید و در نهایت باکیفیت و ارزان ترین را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که لزوما هر استابلایزر ارزانی، بی کیفیت نیست و می توانید از استابلایزر های ارزان و باکیفیت برند آلجا استفاده نمایید.
  4. صفحه نشانگر یکی از ویژگی های بسیار مهم استابلایزر بوده که معمولا در بیش تر دستگاه‌ها وجود دارد. این صفحه مقدار نوسان ولتاژ و میزان جریان ورودی را کنترل می‌کند. در هنگام خرید حتما به کیفیت این صفحه توجه داشته باشید.

معرفی یک برند استابلایزر باکیفیت اما ارزان

یکی از برند های معروف که کیفیت بسیار بالایی را به ارمغان آورده است؛ برند آلجا می باشد. این برند ایرانی بوده و در حوزه تولید تجهیزات برقی، استابلایزر ها، تثبیت کننده ولتاژ و دیگر لوازم برقی فعالیت می کند. یکی از استابلایزر های برند آلجا به صورت سه فاز ستونی 200kva sbw بوده که با دقت بسیار زیادی ولتاژها را کنترل کرده و در نهایت ولتاژ ورودی را به یک ولتاژ ثابت تبدیل می کند. این برند بهترین عملکرد را در زمینه کنترل ولتاژ برقی ارائه می دهد و با توجه به کیفیت بالای خود قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد.

اگر می خواهید راجع به استابلایزر آلجا بیشتر بدانید ، سری به مقاله ی جامع ترین بررسی استابلایزر آلجا بزنید.

ارزان ترین استابلایزر کدام است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ استابلایزر رله ای، یکی از استابلایزر های ارزان بوده که کیفیت بسیار بالایی نیز دارد. استابلایزر های تک فاز رله ای 5kva avr، استابلایزر رله ای 2kva avr، استابلایزر سه ستونی آلجا 100kva swb و ... جزء برند آلجا بوده و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. علاوه بر کیفیت بسیار بالا، قیمت ارزان و بسیار مناسبی نیز دارند و همه افراد می توانند در زمینه صنعتی و خانگی از این دستگاه بهره ببرند.

سخن پایانی

هر تجهیزات برقی به گونه ای طراحی شده که در ولتاژهای مختلف به درستی عمل کند. افزایش یا کاهش این ولتاژ ها موجب آسیب رسیدن به تجهیزات می شود. برای رفع این مشکلات، دستگاه استابلایزر ارزان در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که به عنوان تثبیت کننده ولتاژ شناخته می شود. از ویژگی های استابلایزر می توان به افزایش عمر تجهیزات برقی و کاهش تداخل و جرقه زدن اشاره کرد. یکی از برند های معروف و باکیفیت، برند آلجا بوده که علاوه بر کیفیت بسیار مناسب، قیمت ارزان و معقولی دارد. برای اطلاعات بیش تر از محصولات این برند، می توانید به محصولات آلجا در سایت آی تی اهورا مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید
آیا از یک استابلایزر مشابه می توان برای تلویزیون و یخچال و دیگر وسایل برقی خانگی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا تفاوت هر استابلایزر برای هر وسیله برقی خانگی را برای شما شرح دهیم...
اگر نمی دانید در هنگام خرید و نصب دستگاه استابلایزر خود باید به چه نکاتی توجه نمایید، با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که در این شرایط باید رعایت نمایید را با هم مرور کنیم.
استابلایزر یکی از دستگاه های مهم در تجهیزات صنعتی است که مانند هر دستگاه دیگری گاهی دچار خطا یا خرابی می شود. در ادامه مهمترین ارورهای دستگاه استابلایزر را بررسی کرده و نحوه حل آنها را شرح خواهیم داد.
استابلایزر برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق شهری استفاده می شود.در ادامه تاثیر استابلایزر در افزایش آمپر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha