علت روشن نشدن دوربین مداربسته

آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید. اگر قصد خرید دوربین مدار بسته داهوا و دوربین مدار بسته هایک ویژن را دارید میتوانید روی لینک کلیک کنید.

روشن نشدن دوربین مدار بسته چه دلایلی دارد؟

روشن نشدن دوربین مدار بسته چه دلایلی دارد؟

فرقی نمی کند دوربین مدار بسته شما از کدام نوع باشد، در هر صورت دلایل متعددی برای روشن نشدن این دستگاه وجود دارد. در ابتدا بهتر است بدانید که روشن نشدن دوربین مدار بسته با تصویر نداشتن و عدم ضبط سوژه ها فرق دارد. معمولا دوربین به دلیل مشکلات نرم افزاری تصویری سیاه و تاریک نمایش داده و یا ویدئویی ضبط نمی کند. در حالی که روشن نشدن دوربین مدار بسته به دلیل وجود مشکلات سخت افزاری است. در ادامه مهم ترین علت روشن نشدن دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱. خرابی منبع تغذیه

خراب بودن منبع تغذیه و نرسیدن جریان برق به دستگاه، یک علت روشن نشدن دوربین مدار بسته است. شما می توانید با تست دوربین مدار بسته و بررسی منبع تغذیه، از سلامت دستگاه مطمئن شوید‌. تنها کافی است از یک آداپتور دیگر استفاده کنید. 
در صورت استفاده از آداپتور مرکزی، تمام دستگاه های متصل به آن خاموش می شوند. در صورت استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم نیز به دلیل استفاده از انرژی خورشیدی، خرابی آداپتور امکان پذیر نیست. با توجه به این موارد دوربین های تحت شبکه و باتری خور به شارژ و تعویض نیاز دارند و عملکرد صحیح آن ها وابسته به سلامت سوییچ است.

۲. قطعی کابل های اتصال برق 

برای آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته از قطع نبودن کابل های اتصال برق مطمئن شوید. بهتر است با تعویض آداپتور، کابل های برق را تست کرده و سلامت ظاهری آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در این میان به یاد داشته باشید که احتمال قطعی اتصال در نقاطی که کابل پیچ خورده یا خم شده بیشتر است. در صورت روکار بودن سیم کشی می توانید به راحتی آن ها را تست کنید. پیشنهاد می کنیم با انتخاب بهترین جنس کابل دوربین، دستگاه خود را نصب و راه اندازی کنید. کابل کواکسیال برای اتصال دوربین مدار بسته AHD مناسب است و کابل ترکیبی مسی برای اتصال دوربین IP به دستگاه NVR به کار می رود.

دلایل خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته

دلایل خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته

یکی علت روشن نشدن دوربین مدار بسته مربوط به وجود اشکال در منبع تغذیه است‌. در این شرایط چک کردن فیش ها، سوکت ها و اتصالات مربوط به منبع تغذیه لازم و ضروری است. اگر منبع تغذیه بتواند با داشتن توان کافی ولتاژ مورد نیاز دستگاه را تامین کند، دوربین به درستی مشغول به کار می شود. در غیر این صورت احتمال خرابی منبع تغذیه افزایش می یابد. 

اطمینان از قطع نبودن کابل و بررسی سلامت آن ها نیز بسیار مهم است. یک علت روشن نشدن دوربین مدار بسته، قطع شدن اتصال و سیگنال این دستگاه است. علت دیگر نیز می تواند مربوط به سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین باشد. البته سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین از نظر فرمت ویدیویی بیشتر علت قطع شدن تصویر است. با توجه به این نکته اگر کابل شبکه یا سوئیچ POE قطع یا شل نشده بود و هیچ مشکلی در منبع تغذیه یا اتصالات آن وجود نداشت، کمک گرفتن از یک نصاب می تواند مشکل را برطرف کند.

روشن نشدن دوربین مدار بسته به دلیل اشکال در اتصالات 

یک علت روشن نشدن دوربین مداربسته مربوط به اختلال در اتصالات است. در صورت سالم بودن کابل برق و آداپتور، کانکتور و دو طرف اتصال دهنده ها را مورد بررسی قرار دهید‌. در صورتی که کانکتور به درستی به دوربین و دستگاه DVR متصل شده بود، از اتصال فیش ها به کابل مطمئن شوید. یکی از دلایل روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند مربوط به شل بودن اتصالات باشد و این موضوع علت خاموش شدن سریع دستگاه است.

روشن نشدن دوربین مدار بسته به دلیل سوختن دوربین

گاهی اوقات دلیل روشن نشدن دوربین مدار بسته این است که دستگاه شما سوخته و دیگر کارکردی ندارد. پس از بررسی اتصال برق و چک کردن سلامت آداپتور و کنتاکتور ها ممکن است دوربین سوخته و کارایی خود را از دست داده باشد. در این شرایط علت روشن نشدن دوربین مدار بسته سوختن آن است و علت سوختن دوربین مربوط به یکی از موارد زیر است:

۱. نوسان برق 

در صورت خرابی یا سوخته شدن دوربین مدار بسته ممکن است این دستگاه در معرض نوسان برق قرار گرفته باشد. این احتمال زمانی به وجود می آید که آداپتور سالم باشد. عواملی که باعث بروز نوسان برق می شوند شامل موارد زیر هستند:

  • گرد و غبار 
  • برخورد صاعقه 
  • نور شدید آفتاب
  • گرمای بیش از حد هوا

استفاده از فیش آداپتور در نصب دوربین مدار بسته می تواند باعث جلوگیری از بروز نوسان برق شود.

۲. نوسان ولتاژ

یکی دیگر از دلایل سوختن دوربین مدار بسته، تغییر در میزان ولتاژ ورودی آن است. طولانی بودن مسیر سیم کشی می تواند باعث تغییر ولتاژ شود. از این رو استفاده از سوییچینگ صنعتی لازم و ضروری به نظر می رسد. این قطعه افت ولتاژ را جبران می کند و ولتاژ پاور را تا ۱۴ یا ۱۵ ولت افزایش می دهد. در نهایت ولتاژ ۱۲ ولت از طریق سیم کشی به دوربین می رسد. این روش با کنترل افت ولتاژ باعث جلوگیری از سوختن دوربین می شود. زیرا در صورت دریافت ولتاژی بیشتر از ۱۲ ولت ممکن است مشکلاتی برای دستگاه ایجاد شود و دوربین بسوزد.

تست سلامت در دوربین مدار بسته

تست سلامت در دوربین مدار بسته

اکنون که با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته آشنا شدید،  می توانید با استفاده از تست سلامت دوربین،ذعملکرد دستگاه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. برای تست فنی انواع دوربین باید اجزایی را که به ضبط، آنالیز و ارسال تصاویر مربوط می شوند را بررسی کنید. پیش از آن هم تجهیزات و اتصالات دوربین را چک کرده و از سلامت آن ها مطمئن شوید. تست فنی که می تواند باعث برطرف کردن مشکلات احتمالی دوربین مدار بسته شود، انواع گوناگونی دارد و شامل موارد زیر است:

۱. انجام تست فنی هنگام خرید 

برای اطمینان از سلامت دستگاه و صحت عملکرد آن، دوربین را به آداپتور متصل کرده و آن را روشن کنید. از این طریق منبع تغذیه و استارت سیستم بررسی می شود و پس از متصل شدن کانکتور به آداپتور دوربین آماده به کار است. کیفیت تصاویر ضبط شده نیز بسیار مهم است و رزولوشن در صورتی بررسی می شود که دوربین به یک نمایشگر وصل شود. از طرفی بررسی قابلیت هایی مثل دید در شب لازم و ضروری است؛ زیرا باعث تضمین کیفیت تصاویر دریافتی می شود و در مناطق تاریک، امکان مشاهده تصاویر سیاه و سفید آن مکان را فراهم می کند.

۲. انجام تست فنی هنگام نصب

در این تست تمام اجزای دوربین و تجهیزات آن مورد بررسی قرار می گیرند‌. در گام اول منبع تغذیه دستگاه را چک کنید و ولتاژ کابل تغذیه را مورد آزمایش قرار دهید. در گام دوم اتصالات را بررسی کرده و دوربین را به صورت مستقیم به آداپتور و دستگاه ضبط ویدئو وصل کنید. در گام بعد دستگاه DVR را چک کرده و در نهایت تصاویر دریافتی دوربین را از طریق نمایشگر دریافت کنید. در صورت صحیح بودن تجهیزات و کیفیت بالای تصاویر دریافتی می توانید از دوربین و قابلیت های آن استفاده کنید.

۳. استفاده از تستر دوربین مدار بسته

برای آنالیز کردن اتصالات، سیگنال ها و دیگر تجهیزات دوربین می توانید از تستر دوربین مدار بسته استفاده کنید.

سخن پایانی

اکنون که می دانید علت روشن نشدن دوربین مدار بسته چیست، با شیوه نصب و راه اندازی صحیح این دستگاه نیز آشنا شوید. در این صورت می توانید با رعایت نکات اصولی به نصب دوربین پرداخته و از قابلیت های متعدد آن بهره مند شوید‌. در این میان می توانید مدل های متنوع دوربین مدار بسته را در فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا مشاهده کنید. سپس با مشاهده مشخصات فنی هر دستگاه، متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته و خرید هوشمندانه ای را تجربه کنید.
 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
دوربین های مدار بسته یکی از سیستم های نظارتی و امنیتی است که امروزه به وفور برای امنیت بیشتر در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از اقدامات ضروری به حساب می آیند. در پروژه های بزرگ باید از تعداد دوربین های زیادی نیز استفاده شود که همین موضوع سبب می شود تا فرآیند نصب و راه اندازی کمی با مشکل مواجه شود.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha