ویژگی دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند. در این مطلب از آی تی اهورا همراه ما باشید تا شما را با دوربین مداربسته حرارتی و ویژگی های آن آشنا کنیم. اگر قصد خرید دوربین مدار بسته داهوا و دوربین مدار بسته هایک ویژن را دارید میتوانید روی لینک کلیک کنید.

دوربین مداربسته حرارتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته حرارتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی با نور مرئی کار نمی کند. این دستگاه برای شکل گیری تصاویر از مادون قرمز و حرارت اجسام استفاده می کند. ساختار آن نیز مشابه دوربین های مداربسته عادی است. مهمترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی این است که یک لنز باعث جمع شدن پرتوهای گرمایی اجسام بر روی یک چیپ تصویر می شود. 

سنسور این دوربین بر روی نور حساس نیست و تحت تاثیر پرتوهای گرمایی قرار می گیرد. بنابراین پس از دریافت حرارت، ولتاژ ایجاد شده به سیگنال های آنالوگ تبدیل می شود و امکان مشاهده تصاویر در حال ضبط را فراهم می کند.

مزایای دوربین مداربسته حرارتی 

مهمترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی که به عنوان یک مزیت مهم نیز شناخته می شود، قابلیت تشخیص اجسام، انسان ها، خودروها و حیوانات است. این دوربین با داشتن برد بالا می تواند در بدترین شرایط آب و هوایی موقعیت خودروها و انسان ها را تشخیص دهد. همچنین حرارت اجسام و اشخاص را در اختیار ما قرار می دهد تا برای تشخیص انواع بیماری ها از آن استفاده شود. این دستگاه با تشخیص میزان حرارت دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی، احتمال خراب شدن آن ها را کمتر می کند. به علاوه اطلاعات مهم محیط مورد نظر را در اختیار اپراتور قرار می دهد.

قیمت دوربین مداربسته حرارتی 

این دستگاه در مقایسه با دوربین های مداربسته معمولی اندکی گران تر است اما قابلیت ها و امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می دهد. مهمترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی این است که در هنگام تاریکی مطلق و نبود نور کافی می تواند تمام افراد را تشخیص دهد. از این رو قیمت دوربین مداربسته حرارتی با توجه به ویژگی های آن متغیر است و به نوع برند یا شرکت سازنده، مدل دوربین، مکانیزم و قابلیت های آن بستگی دارد.

دوربین مداربسته حرارتی چه کاربرد هایی دارد؟

دوربین مداربسته حرارتی چه کاربرد هایی دارد؟

مهمترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی مربوط به قابلیت تشخیص اجسام، خودرو و چهره ها است. کاربرد اصلی این محصول در مکان هایی دیده می شود که حساسیت امنیتی بالایی دارند. برای همین است که این دوربین در مرزبانی ها استفاده می شود. همچنین به دلیل بررسی حرارت نقاط مختلف، در پالایشگاه ها نیز به کار می رود.

دوربین مداربسته حرارتی یا TIC امکان نظارت تصویری و اطفاء حریق را فراهم می کند. این دستگاه برای یافتن سوراخ و حفره های دیوار ساختمان به کار می رود. همچنین امکان پیدا کردن لوله بخاری در داخل دیوار را فراهم کرده و باعث شناسایی محل نشتی در داخل دیوار و زیر زمین می‌ شود. 

دوربین مداربسته حرارتی یا ترموگرافی با جلوگیری از بروز خطرات ناشی از حرارت، خسارات مالی و جانی را کاهش می دهد. به دلیل ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و کارایی بالا از این دستگاه در بخش های مختلف صنعتی، تاسیسات، مزارع خورشیدی، فرودگاه، راه آهن، پمپ بنزین و... استفاده می شود. 

ترموگرافی که دفاع امنیتی فیزیکی را افزایش می دهد، امکان نظارت بر سیستم های HVAC، خطوط برق، تجهیزات مختلف و ماشین آلات را فراهم می کند. همچنین به دلیل برخورداری از قابلیت تشخیص گرمای بیش از حد باعث جلوگیری از آتش سوزی می شود.

دوربین مداربسته حرارتی در کارخانه 

این دستگاه گرفتگی لوله های هیدرولیک و پنوماتیک و بخار را تحت کنترل دارد و از قابلیت تشخیص ناخالصی ها و آلودگی ها برخوردار است. همچنین باعث چک کردن ماشین های فرز و CNC می‌ شود و میزان حرارت و دمای کوپلینگ ها و ماشین آلات دیگر را تشخیص می دهد. از طرفی وضعیت شیرها، عایق و تله های بخار را مورد بررسی قرار داده و خوردگی و ساییدگی لوله ها را پیدا می کند.

دوربین مداربسته حرارتی در صنعت خودرو 

این دستگاه باعث بررسی میزان بازدهی تایر می شود و دما و حرارت قطعات داخلی ماشین را کنترل می کند. همچنین صحیح بودن عملکرد سیستم خنک کاری آبی را مورد بررسی قرار داده و شرایط سالم بودن رادیاتور و کندانسور هوا را تعیین می کند.

دوربین مداربسته حرارتی در فرودگاه 

ویژگی دوربین مداربسته حرارتی این اجازه را می دهد که محوطه فرودگاه به وسیله اشعه مادون قرمز به خوبی بررسی شود. این دستگاه که به نوعی دیدبان فضاهای عمومی و سالن های انتظار محسوب می شود، از قابلیت دید در شب برخوردار است. همچنین امکان کنترل تایر و بدنه هواپیما را فراهم کرده و درجه حرارت بدن افراد را تعیین می کند.

از کجا دوربین مداربسته حرارتی بخریم؟

از کجا دوربین مداربسته حرارتی بخریم؟

یکی از مهم ترین نکات خرید دوربین مداربسته، انتخاب یک مرکز خرید معتبر است. آی تی اهورا با داشتن چندین سال سابقه از اعتبار بالایی برخوردار است. فروشگاه اینترنتی ما دارای یک تیم متخصص و باتجربه است و امکان دریافت خدمات مشاوره محصول را فراهم می کند‌. 

در هنگام مراجعه به این سایت می توانید محصولات مختلف برندهای معتبر را مشاهده کرده و مشخصات فنی آن ها را مورد بررسی قرار دهید. سپس متناسب با بودجه و نیاز خود یکی از انواع دوربین مداربسته حرارتی را خریداری کنید. 

آی تی اهورا با داشتن پشتیبانی گسترده در تلاش است تا رضایت حداکثری مشتریان خود را به دست بیاورد. تیم ما اصالت کالای انتخابی شما را تضمین می کند و علاوه بر ارائه بهترین قیمت ها باعث برخورداری از خدمات پس از فروش محصول می شود.

سخن پایانی

مهم ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی مربوط به تشخیص اجسام و موجودات زنده به وسیله دمای آن ها است. این دستگاه که در بخش‌ های مختلف صنعتی پرکاربرد است، به افزایش بهره وری دستگاه ها کمک می کند. همچنین با داشتن مدل های مختلف، از کاربرد های اختصاصی و منحصر به فردی برخوردار است. توجه به امکانات و قابلیت های این دستگاه بسیار مهم است و انتخاب یک مرکز خرید معتبر لازم و ضروری به نظر می رسد. شما می توانید با خرید دوربین مداربسته از آی تی اهورا از اطلاعات هر محصول پیش از خرید مطلع شوید و از خدمات پشتیبانی تیم مجموعه ما کمک بگیرید.
 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
دوربین های مدار بسته یکی از سیستم های نظارتی و امنیتی است که امروزه به وفور برای امنیت بیشتر در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از اقدامات ضروری به حساب می آیند. در پروژه های بزرگ باید از تعداد دوربین های زیادی نیز استفاده شود که همین موضوع سبب می شود تا فرآیند نصب و راه اندازی کمی با مشکل مواجه شود.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha