بوق ممتد در یو پی اس به چه معناست؟

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه ذخیره برق ۲۲۰ ولت است که برق اضطراری و مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی حساس و گران قیمت را فراهم می نماید. این دستگاه بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده و عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد اما در شرایط دشوار احتمال دارد دچار خطاهای داخلی شود. به همین خاطر با داشتن LED ها و آلارم های خاص به ما اطلاع رسانی می کند تا مشکل را برطرف کنیم.

برای یکی از خطاهای رایج این دستگاه می توان به شنیده شدن بوق ممتد در دستگاه یو پی اس اشاره کرد. در ادامه علاوه بر بررسی خطاهای رایج در انواع ups برای شما شرح می دهیم که بوق ممتد دستگاه نشان دهنده چه مشکلاتی است و این مشکل چگونه برطرف خواهد شد.

خطاهای رایج در یو پی اس ها کدامند؟

خطاهای رایج در یو پی اس ها کدامند؟

آشنایی با خطاها و آلارم های انواع یو پی اس بسیار مهم است؛ زیرا باعث فهمیدن مشکل دستگاه یو پی اس توسط شما خواهد شد. اگر از ups استفاده می کنید، باید بتوانید از مشکلاتی که هشدار داده می شود اطلاع پیدا کنید. بنابراین اگر در نمایشگر دستگاه کدهایی مشاهده شد یا روشن خاموش شدن چراغ ها از الگوی خاصی پیروی کرد، باید به دنبال علت بروز خطا باشید و به سرعت آن را برطرف کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که نشان دهنده بروز خطا در این نوع دستگاه هاست، بوق ممتد در یو پی اس هست. شنیدن این بوق توسط کاربر نشان دهنده مشکل خاصی ست و رفع این خطا در جلوگیری از بروز آسیب به دستگاه های متصل کاملا موثر خواهد بود. در ادامه خطاهای دیداری و شنیداری این دستگاه را بررسی و شما را با علل ایجاد بوق ممتد در ups آشنا خواهیم کرد.

خطاهای دیداری یو پی اس

این خطاها دیداری هستند و از طریق روشن خاموش شدن چراغ های LED به کاربر اطلاع داده می شوند. اصلی ترین خطاهای دیداری یو پی اس عبارتند از:

1.خطای اینورتر

وقتی این قطعه در حال کار کردن باشد، خطای اینورتر صادر خواهد شد. در این حالت چراغ مربوط به بای پس خاموش می باشد.

2.خطای اضافه بار

وقتی لوازم برقی متصل به یو پی اس بیشتر از توان دستگاه باشند، این خطا رخ خواهد داد. افزایش قدرت دستگاه یا کم کردن بار و تعداد لوازم متصل به ups می تواند خطای مربوط به اضافه بار رو برطرف کند.

3.خطای وضعیت باتری

یکی دیگه از مهم ترین خطاهای دیداری یو پی اس مربوط به وضعیت باتری می باشد. یک ردیف LED در یو پی اس های بزرگ و گران قیمت میزان شارژ باتری رو نشون می دهند. روشن بودن همه این چراغ ها نشان دهنده ی فول شارژ بودن باتری خواهد بود. بنابراین هر چقدر چراغ های خاموش بیشتر باشند شارژ باتری ups کمتر می باشد. دیگر علائم خرابی باتری یو پی اس را نیز با کلیک کردن برروی لینک می توانید مطالعه نمایید.

بوق ممتد در یو پی اس به چه معناست؟

بوق ممتد در یو پی اس به چه معناست؟

بوق ممتد از یک UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) معمولاً نشان دهنده مشکل یا اخطار در دستگاه است. معنای دقیق بوق ممتد بسته به مدل UPS و سازنده آن می تواند متفاوت باشد، برای مثال بوق ممتد در یو پی اس یکی از خطاهای شنیداری این دستگاه است. از طرفی صدای بوق در هر ثانیه، صدای دو بوق در هر ثانیه، صدای بوق در هر ۴ ثانیه و صدای بوق در هر ۱۰ ثانیه و... هر کدام نشون دهنده مشکل خاصی هستند. اما در ادامه چند دلیل رایج را برای شما شرح داده ایم:

  • باتری کم/نیاز به تعویض باتری: صدای بوق ممتد ممکن است نشان دهد که باتری یو پی اس رو به اتمام است یا نیاز به تعویض دارد. اگر باتری نتواند شارژ نگه دارد، UPS ممکن است به شما هشدار دهد. در این مرحله پیشنهاد می کنیم مقاله ی همه چیز درباره باتری یو پی اس را با کلیک بر روی لینک مطالعه نمایید.
  • اضافه بار: اگر دستگاه های متصل بیش از ظرفیت UPS باشد، ممکن است یک بوق پیوسته برای نشان دادن اضافه بار تولید کند. در این صورت باید بار روی یو پی اس را کاهش دهید یا آن را به یک واحد بزرگتر ارتقا دهید.گفتنی است آموزش نحوه محاسبه توان یو پی اس را نیز در مقاله ای برای شما شرح داده ایم که مطالعه ی آن برای شما مفید خواهد بود.
  • سیم کشی یا اتصال معیوب: یک بوق مداوم نیز ممکن است نشان دهنده مشکل سیم کشی یا اتصال باشد. بررسی کنید که همه اتصالات ایمن باشند و کابل های آسیب دیده وجود نداشته باشد.
  • ایرادات یا خرابی های داخلی: ممکن است ایرادات یا نقص های داخلی در خود یو پی اس وجود داشته باشد. بوق مداوم ممکن است یک هشدار عمومی برای یک مشکل داخلی باشد.
  • هشدار دما: برخی از واحدهای UPS دارای سنسورهای دما هستند و یک بوق مداوم ممکن است نشان دهد که دمای داخلی از حد مطمئن فراتر رفته است.
  • شارژر یا اینورتر معیوب: مشکلات شارژر یا اینورتر نیز می‌تواند باعث ایجاد بوق ممتد شود.

چگونه مشکل بوق ممتد در یو پی اس را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل بوق ممتد در یو پی اس را برطرف کنیم؟

  • راهنمای UPS یا وب سایت سازنده را برای کدهای خطا یا معانی خاص مربوط به بوق ممتد بررسی کنید.
  • وضعیت باتری را بررسی کنید و در صورت لزوم باتری را تعویض کنید. و اگر یو پی اس شما شارژ نمیشد سری به مقاله ی حل مشکل شارژ نشدن یو پی اس بزنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه های متصل در ظرفیت UPS هستند.
  • سیم کشی و اتصالات را برای هر گونه مشکل بررسی کنید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی مشتری سازنده UPS تماس بگیرید.

همچنین با شنیدن بوق ممتد در یو پی اس ممکن است فرکانس ورودی دستگاه بیش از حد مجاز شده باشد. در این شرایط ups انرژی خروجی مورد نیازش را از باتری تامین می نماید. در این شرایط احتمال دارد که باتری یو پی اس ضعیف شده یا دستگاه در حالت Overload قرار گرفته باشد. در این شرایط باید سیستم عامل خاموش و تمام تجهیزات غیر ضروری از آن جدا شوند. چون ممکن است یو پی اس در تست خودکار دچار مشکل شده و یا به حالت باتری منتقل شده باشد.

در آخر 

حال می دانیم که که برای جلوگیری از آسیب احتمالی به دستگاه‌های متصل و اطمینان از عملکرد صحیح یو پی اس، باید فوراً به صدای بوق ممتد رسیدگی شود پس شنیده شدن بوق ممتد از یو پی اس را جدی بگیرید. همچنین اگر به تازگی قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید بگوییم که انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید یو پی اس، نقش مهمی در دوام و ماندگاری دستگاه داشته و امکان دسترسی به محصولات بهترین برند را فراهم می‌ کند. ما در آی تی اهورا به عنوان معتبرترین نمایندگی یو پی اس آلجا با داشتن بیشتر از ۱۰ سال سابقه، در زمینه فروش اینترنتی دستگاه یو پی اس، خدمات مشاوره تخصصی ارائه کرده و شما را برای خرید بهترین دستگاه یو پی اس موجود در بازار راهنمایی می کنیم.

همچنین بخوانید
اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید بدانید که امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی و قیمت های بالا، خرید یو پی اسی که در شرایط محیطی سخت به خوبی عمل کند، از هرچیزی مهمتر است.
یو پی اس یکی از مهمترین تجهیزات برقی است که برای نگهداری و استفاده از آن باید یکسری نکات مهم را بدانیم و رعایت کنیم تا دستگاه یو پی اس ما در بهترین شرایط کار کرده و عملکردی عالی برایمان به ارمغان آورد
یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین یو پی اس، مقایسه دستگاه های مختلف است. در این میان خرید اینترنتی ups، امکان بررسی کامل مشخصات فنی هر دستگاه و مقایسه موارد مختلف را فراهم کرده و به انتخاب بهتر شما کمک زیادی می‌ کند.
یو پی اس وسیله ای است که جهت محافظت از وسایل الکتریکی مانند تلویزیون، سیستم تلفن، کامپیوتر و ... در برابر مشکلات موقتی ایجاد شده در منبع تغذیه، طراحی شده است. این دستگاه با ایجاد برق با ثبات مانع از صدمه دیدن یا به هدر رفتن اطلاعاتی که ممکن است حاصل یک خاموشی غیرمنتظره کامپیوتر و یا دیگر اجزای حساس باشد
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha