آموزش نحوه محاسبه توان یو پی اس

یکی از نکات مهم خرید دستگاه یو پی اس، آشنایی با محاسبه توان این دستگاه است. در این مقاله قصد داریم نحوه محاسبه توان یو پی اس را آموزش داده و شما را با زمان پشتیبانی باتری این دستگاه آشنا کنیم. پیشنهاد می‌ کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

آموزش محاسبه توان یو پی اس

آموزش محاسبه توان یو پی اس

اندازه گیری توان یو پی اس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش مهمی در انتخاب نوع باتری دارد. همچنین توان بالای باتری در تامین برق دستگاه های متصل موثر بوده و راندمان یو پی اس را افزایش می دهد. همانطور که می‌ دانید یو پی اس دستگاه الکترونیکی بوده و برق لوازم مختلفی همچون کامپیوتر، دوربین و... را تامین می‌ کند. 
همچنین از نوسانات برق جلوگیری کرده و از دستگاه های متصل پشتیبانی می کند. در این میان محاسبه توان یو پی اس نقش مهمی در انتخاب این دستگاه و باتری مورد نیاز آن دارد. توان بالای یو پی اس نشان دهنده بازدهی بیشتر این دستگاه بوده و به تامین برق اضطراری تجهیزات الکتریکی مورد نظر کمک زیادی می کند. 
محاسبه توان یو پی اس از طریق محاسبه توان تمام دستگاه های متصل امکان پذیر است. شما عزیزان می‌ توانید جریان یا توان مصرفی تجهیزات الکتریکی وابسته را محاسبه کرده و دستگاهی با توان مناسب را انتخاب کنید. بدیهی است که هر چه تعداد دستگاه های متصل بیشتر باشد، توان مصرفی یو پی اس افزایش پیدا می کند. 
بنابراین انتخاب توان دستگاه، مطابق با محاسبه توان مصرفی تجهیزات الکتریکی متصل انجام شده و نقش مهمی در خرید یو پی اس مناسب دارد. به هنگام محاسبه توان یو پی اس و انتخاب دستگاه مناسب، به این نکته توجه داشته باشید که ۳۰ درصد توان منبع تغذیه برق بدون وقفه صرف راه اندازی آن می شود.

برای بهره بردن از مقاله ی راهنمای خرید دستگاه یو پی اس ، روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

دو روش برای محاسبه توان یو پی اس بر حسب ولت آمپر وجود دارد:

۱.جمع توان مصرفی هر یک از تجهیزات مصرف کننده بر حسب وات و تقسیم عدد به دست آمده بر ضریب توان خروجی یو پی اس
۲. اندازه گیری جریان مصرفی تمام تجهیزات مصرف کننده × مقدار ولتاژ برق شهری (۲۲۰ ولت)

چطور زمان پشتیبانی باتری یو پی اس را محاسبه کنیم؟

چطور زمان پشتیبانی باتری یو پی اس را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه زمان پشتیبانی باتری، میزان توان مصرفی را در ساعت بک آپ ضرب کرده و با تقسیم عدد به دست آمده بر ولتاژ باتری دستگاه، زمان پشتیبانی آن را بر مبنای آمپر ساعت اندازه گیری کنید. برای مثال اگر توان مصرفی تجهیزات الکتریکی شما ۲۰۰۰ ولت بوده و به ۲ ساعت پشتیبانی احتیاج داشته باشید، می‌ توانید باتری KVA5 را انتخاب کرده و با در نظر گرفتن ولتاژ ۴۸ ولت، زمان پشتیبانی باتری یا توان خروجی آن را به دست آورید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه اندازه گیری زمان پشتیبانی باتری یو پی اس را بررسی کرده و شما را با محاسبه توان این دستگاه آشنا کردیم. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا، محصولات مختلف را مقایسه کرده و پس از بررسی مشخصات فنی هر کدام، توان مناسبی را برای یو پی اس خود انتخاب کنید.
 

همچنین بخوانید
اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید بدانید که امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی و قیمت های بالا، خرید یو پی اسی که در شرایط محیطی سخت به خوبی عمل کند، از هرچیزی مهمتر است.
یو پی اس یکی از مهمترین تجهیزات برقی است که برای نگهداری و استفاده از آن باید یکسری نکات مهم را بدانیم و رعایت کنیم تا دستگاه یو پی اس ما در بهترین شرایط کار کرده و عملکردی عالی برایمان به ارمغان آورد
یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه ذخیره برق ۲۲۰ ولت است که برق اضطراری و مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی حساس و گران قیمت را فراهم می نماید. این دستگاه بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده و عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد اما در شرایط دشوار احتمال دارد دچار خطاهای داخلی شود. به همین خاطر با داشتن LED ها و آلارم های خاص به ما اطلاع رسانی می کند تا مشکل را برطرف کنیم.
یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین یو پی اس، مقایسه دستگاه های مختلف است. در این میان خرید اینترنتی ups، امکان بررسی کامل مشخصات فنی هر دستگاه و مقایسه موارد مختلف را فراهم کرده و به انتخاب بهتر شما کمک زیادی می‌ کند.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha