تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو

با پیشرفت تکنولوژی وابستگی ها به انرژی الکترونیکی افزایش یافته است، بنابر این نیاز به تامین برق اضطراری برای تجهیزات الکترونیکی به وسیله یو پی اس ها هستیم. مخصوصا برای اماکنی همچون فرودگاه ها، بیمارستان ها و مراکز خبری که قطع برق صدمات جبران ناپذیری به آن ها وارد می کند. در این مقاله قصد داریم درباره یو پی اس های آنلاین و یو پی اس های لاین اینتاکتیو و همینطور تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو وصحبت کنیم . ما در آی تی اهورا لیست کامل و جامعه قیمت دستگاه یو پی اس را نیز در اختیار شما قرار می دهیم تا به سادگی محصول خود را انتخاب نمایید.

یو پی اس آنلاین چیست؟

یو پی اس آنلاین چیست؟

یو پی اس های آنلاین به این صورت کار می کنند که چه در شبکه برق باشد چه نباشد، بارهای مورد نیاز به وسیله اینورتر به صورت مداوم تامین می شوند. هنگامی که برق در شبکه وجود داشته باشد، هم باتری ها را شارژ می کند و هم اینورتر در یک فرکانس با شبکه کار می کند. اما در صورتی که برق در شبکه قطع شود، اینورتر برق گرفته شده از باتری را به بار منتقل می کند. لازم به ذکر است که کیفیت و تداوم خروجی UPS، حین اینکه بارها بدین شکل از طریق باتری پشتیبانی می شوند، تغییری نمی کند.
در مکان هایی که مشکل نامتعادل بودن فرکانس را دارند و محل هایی که از موتور ژنراتور استفاده می کنند، می توانید از این نوع یو پی اس ها استفاده کنید. چرا که بهترین خروجی ها در سیستم های آنلاین به دست می آید. لازم به ذکر است که محصولاتی که با آخرین تکنولوژی ها در حال ساخت و تولید می باشند، با منطق یو پی اس های آنلاین تهیه می شوند.

مزایا و معایب یو پی اس آنلاین

از مزایای این نوع UPS می توان به محافظت بهینه در برابر نوسانات شدید، برق خروجی با کیفیت و محدوده وسیع ولتاژ ورودی اشاره کرد. علاوه بر آن از آن جا که همیشه اینورتر روشن است، کیفیت ولتاژ بار بدون اعوجاج بوده و زمان انتقال نیز عملا صفر است. اما از معایب UPS آنلاین می توان به صدای کارکرد بالا و هزینه بالاتر نسبت به دیگر انواع اشاره کرد.

کاربرد یو پی اس آنلاین

کاربرد یو پی اس آنلاین

یو پی اس آنلاین در صورت افت ولتاژ یا قطع برق، جهت جلوگیری از خرابی دستگاه های برقی متصل، بلافاصله جریان برق را جایگزین می کند. محافظت از منبع تغذیه کننده بار در برابر نوسانات یا خطاهای دیگری که ممکن است در آن ایجاد شود، از دیگر کاربردهای این یو پی اس ها می باشد. اما توانایی در ایجاد تعادل الکتریکی بین توان ولتاژ ورودی دستگاه و لوازم حساس به نوسانات جریان الکترونیکی، بهترین کاربرد آن در مقایسه با دیگر انواع یو پی اس ها می باشد. لازم به ذکر است که این محصول و دیگر محصولات مشابه را می توانید از سایت آی تی اهورا تهیه نمایید.

همچنین برای اطلاع از معروف ترین برند های یو پی اس می توانید مقاله ی آی تی اهورا را مطالعه فرمایید.

آشنایی با یو پی اس لاین اینتراکتیو و کاربرد آن

آشنایی با یو پی اس لاین اینتراکتیو و کاربرد آن

در سیستم های لاین اینتراکتیو زمانی که ولتاژ برق شبکه وجود داشته باشد، ولتاژ ورودی برق در بازه های مشخص شده ای ثابت شده و به خروجی UPS منتقل می شود. همینطور در زمان قطعی شبکه خروجی را با یک کلید رله ای و یا تریکالی به UPS انتقال می دهد. این نوع UPS هنگامی که در مد شبکه باشد، به صورت همزمان اقدام به شارژ باتری های خود می کند. به نسبت یو پی اس های آنلاین به دلیل پایین آمدن هزینه قدرت کمی داشته و به همین دلیل زمان استفاده از باتری کم و زمان شارژ کردن آن طولانی تر است.
یو پی اس اینتراکتیو در حالت نرمال، به صورت مستقیم ولتاژ موجود در شبکه را تبدیل کرده و به بار متصل به خود وارد می کند. در نتیجه اشکالات و هارمونیک هایی که در شبکه ممکن است به وجود بیاید، همراه با ولتاژ به بار وارد می شود در نتیجه می توان گفت برای دستگاه های حساس مناسب نمی باشد.
این دستگاه معمولا در مکان هایی کاربرد دارد که نیازی به حفاظت زیاد نباشد. لذا برای سرورهای مشاغل کوچک، شرکت ها و آپارتمان ها استفاده می شود. قبل از خرید حتما باید توان و زمان بکاپ باتری به دقت محاسبه شود. چرا که اگر مصرف کننده های متصل شده به این دستگاه بیش از حد مجاز باشد، سبب قطع شدن خروجی دستگاه می شود. 

یو پی اس لاین اینتراکتیو چه مزایا و معایبی دارد؟

یو پی اس های لاین اینتراکتیو قابلیت اطمینان و بازدهی بالایی دارد. اما غیر عملیاتی بودن برای توان های بیش از 5 کیلو وات آمپر از محدودیت های آن محسوب می شود. به خوبی نمی تواند در مقابل نوسانات برق محافظت کند و در جاهایی که نوسانات برق زیاد می شود، از شارژ باتری ها باید استفاده شود. قیمت این یو پی اس ها تقریبا مناسب تر بوده و به تعداد باتری های کمتری نیاز است.

بررسی تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو

بررسی تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو

در این قسمت به بررسی تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو می پردازیم.

  • اولین تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو، در رابطه با قیمت این دو محصول می باشد. یو پی اس های لاین اینتراکتیو حدودا بین 30 الی 60 درصد ارزان قیمت تر از مدل های مشابه خود در یو پی اس های آنلاین هستند.  اما یو پی اس های آنلاین می توانند در برابر بخش گسترده تری از اختلالات رایج، مصرف کننده را حفاظت کنند.
  • در صورت وجود برق شهری یو پی اس های اینتراکتیو، خروجی UPS را مستقیما از برق شهر تامین می کنند. در صورتی که، یو پی اس های آنلاین در این شرایط ابتدا برق شهر را به طور کامل یکسو کرده و مجددا باز تولید می شود. در نتیجه دقت ولتاژ خروجی یو پی اس های آنلاین بسیار بهتر از یو پی اس های اینتراکتیو می باشد.
  • در لحظه قطع شدن برق، یو پی اس های لاین اینتراکتیو به مدت 4 الی 15 میلی ثانیه تاخیر دارند. اما یو پی اس های آنلاین، در هنگام سوئیچ به حالتی که باید از باتری تامین انرژی کنند، بدون لحظه ای بی برقی، فعال خواهد بود. به عبارتی سوئیچ به حالت باتری، در صفر میلی ثانیه انجام می شود.
  • تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو، شامل کاربری این دو محصول نیز می شود که درباره آن ها توضیح دادیم. از یو پی اس های آنلاین برخلاف لاین اینتراکتیو، عموما در کاربری های حساس تر و تجهیزات گران قیمت استفاده می شود در حالی که از لاین اینتراکتیو در کاربری های 
  • یو پی اس های اینتراکتیو دستگاه ها را در برابر اختلالات قظع برق، افزایش ولتاژهای با دامنه بالا مانند رعد و برق و افزایش یا کاهش طولانی مدت دامنه ولتاژ برق شهر محافظت می کند. یو پی اس های آنلاین علاوه بر این موارد مصرف کننده را در برابر تغییرات فرکانس برق شهر، افزایش یا کاهش کوتاه مدت و سریع ولتاژ برق شهر و نویزها و هارمونیک های موجود در برق شهر حفاظت می کند.

مقایسه دو مدل آنلاین و لاین اینتراکتیو یو پی اس

در بخش قبل درباره تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو صحبت کردیم. در رابطه با شباهت های این دو محصول می توان گفت در حالت باتری تقریبا مشابه یکدیگر کار می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله آی تی اهورا به بررسی تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو پرداختیم. در ابتدا این دو محصول را معرفی و سپس کاربرد، مزایا و معایب و تفاوت میان آن ها را بیان کردیم.

همچنین بخوانید
اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید بدانید که امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی و قیمت های بالا، خرید یو پی اسی که در شرایط محیطی سخت به خوبی عمل کند، از هرچیزی مهمتر است.
یو پی اس یکی از مهمترین تجهیزات برقی است که برای نگهداری و استفاده از آن باید یکسری نکات مهم را بدانیم و رعایت کنیم تا دستگاه یو پی اس ما در بهترین شرایط کار کرده و عملکردی عالی برایمان به ارمغان آورد
یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه ذخیره برق ۲۲۰ ولت است که برق اضطراری و مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی حساس و گران قیمت را فراهم می نماید. این دستگاه بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده و عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد اما در شرایط دشوار احتمال دارد دچار خطاهای داخلی شود. به همین خاطر با داشتن LED ها و آلارم های خاص به ما اطلاع رسانی می کند تا مشکل را برطرف کنیم.
یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین یو پی اس، مقایسه دستگاه های مختلف است. در این میان خرید اینترنتی ups، امکان بررسی کامل مشخصات فنی هر دستگاه و مقایسه موارد مختلف را فراهم کرده و به انتخاب بهتر شما کمک زیادی می‌ کند.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha