محل مناسب نصب دوربین مدار بسته

یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش ها برای برقراری امنیت در فضاهای مختلف، استفاده از دوربین های مدار بسته می باشد که برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اما این دوربین ها همچنان در معرض خطر هستند و باید در انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته دقت داشته باشید تا علاوه بر محافظت از دوربین، خروجی قابل قبولی نیز داشته باشند.

انتخاب محل مناسب دوربین مدار بسته

انتخاب محل مناسب دوربین مدار بسته

در واقع می توان گفت انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته می تواند به اندازه پیدا کردن دوربین مناسب و با کیفیت مهم و حائز اهمیت باشد. برای انجام این کار و یافتن بهترین محل بهتر است که با در نظر گرفتن اهداف امنیتی، تمامی مکان هایی که ممکن است به عنوان نقطه ورودی و خروجی برای سارقان و افراد مزاحم جذاب تر باشد را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در نظر گرفتن نقاط خارج از دسترس و خارج از دید می باشد. سپس دوربین هایی شبیه به دوربین های واقعی در اطراف آن محیط و در دید سارقان قرار دهید. با این کار شما می توانید از دوربین واقعی خود محافظت کرده و همچنان اطلاعات و تصاویر سارقان را داشته باشید.

در محل ورودی ها و خروجی ها

در محل ورودی ها و خروجی ها

محل های ورودی و خروجی یکی از بهترین مکان ها جهت نصب دوربین های مدار بسته می باشند، چرا که افرادی که پشت مانیتور ها هستند در سریع ترین زمان ممکن متوجه شده و به موقع اقدام می کنند. گاهی اوقات حتی ممکن است که بیرون منزل وسیله گران قیمتی داشته باشید که باید امنیت را در این فضا ها نیز فراهم کنید.

در نتیجه بهترین گزینه استفاده از یک دوربین مدار بسته با کیفیت بالا در محل ورودی ها و خروجی های محیط مورد نظرتان می باشد. توصیه می شود در این مکان ها دوربین را در دید آشکار قرار دهید چرا که ممکن است همین دوربین سبب منصرف شدن سارق از ورود به آن محیط شود.

درب ورودی جلو و پشت ساختمان

برآورد شده است که تقریبا یک سوم خلافکاران و سارقین از درب ورودی جلو و 22 درصد آن ها از درب پشت ساختمان برای ورود به فضای مورد نظرشان استفاده می کنند. بنابر این شما باید بهترین و با کیفیت ترین دوربین های مدار بسته خود را در این نقاط قرار دهید، چرا که محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته می باشند.

حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از درب ها دوربین مخصوص به خود را داشته باشند تا بتوانید خطرات را به حداقل برسانید. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که دوربین خارج از دسترس سارقین باشد، برای این کار می توانید از راهکار های جلوگیری از سرقت دوربین مدار بسته استفاده کنید.

ورودی آسانسور ها و پله ها

جهت انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته می توان به ورودی آسانسور ها و پله ها نیز اشاره کرد. اغلب سارقان معمولا سختی های زیادی به خود برای عبور و مرور می دهند اما این روز ها از آسانسور ها و راه پله ها نیز برای راحتی بیشتر استفاده می کنند.

از این رو نصب دوربین مدار بسته در این مکان ها بسیار کاربردی است، چرا که ممکن است در آسانسور ها و راه پله ها نیز اتفاقاتی بیفتد و یا یکی از ساکنین با مشکلی مواجه شود. در نتیجه می توان گفت نصب دوربین در این مکان ها علاوه بر جلوگیری از سرقت می تواند بسیار مناسب و هوشمندانه نیز باشد.

پنجره ها و درب تراس

یکی از راه هایی که سارقان برای ورود به منزل از آن استفاده می کنند، پنجره ها خصوصا پنجره های دور از جاده و درب تراس می باشد. از این رو با قرار دادن دوربین در پنجره ها و درب تراس شما می توانید یکی از شانس های سارقان برای ورود به منزل را از آن ها بگیرید.

در این جا بهترین گزینه استفاده از دوربین های مدار بسته بی سیم یا وایرلس با قابلیت کنترل از راه دور می باشند تا بتوانید با استفاده از موبایل، تبلت و ... آن را کنترل کنید. دوربین  مدار بسته هایک ویژن گزینه ای مناسب برای استفاده در این مکان ها می باشد.

پارکینگ

پارکینگ نیز محل مناسب نصب دوربین مدار بسته می باشد، چرا که افراد می توانند در این مکان ها دست به سرقت و سایر حرکات مجرمانه بزنند. لازم به ذکر است که یکی از سخت ترین محل های مورد حفاظت، پارکینگ ها هستند، از این رو در صورت نصب نبودن دوربین در این مکان ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید.

دیوار و پشت بام

دیوار و پشت بام ها از مکان های شایعی هستند که سارقان سعی می کنند از طریق آن ها به یک محیط وارد شوند و یا از آن ها برای خروج و فرار استفاده کنند. از این رو در صورتی که در اطراف محل مورد نظر شما دیوار و پشت بامی برای ورود و خروج سارقان وجود دارد، از آن ها غافل نشوید و سعی کنید در آن محل دوربین نصب کنید.

بهترین محل برای استقرار دوربین در فروشگاه ها، انبار و شرکت ها

بهترین محل برای استقرار دوربین در فروشگاه ها، انبار و شرکت ها

فروشگاه ها، انبار و شرکت ها از مکان هایی هستند که به شدت نیاز به دوربین مدار بسته دارند، از رو انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در این مکان ها بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر در این مکان ها سرقتی رخ دهد، پلیس در اولین قدم درخواست ارائه تصاویر هنگام وقوع جرم را خواهد داشت.

امروزه تمامی مشاغل در محل کسب و کار خود ملزم به نصب دوربین مدار بسته هستند، اما باید محل مناسب نصب دوربین مدار بسته را به درستی انتخاب نمایند. از جمله محل مناسب نصب دوربین مدار بسته می توان به محل ورودی و خروجی مشتریان، روبروی صورت فروشنده، ورودی خروجی انبار و ... اشاره کرد که در ادامه بیشتر درباره آن ها صحبت می کنیم.

محل ورودی و خروجی مشتریان

از آن جایی که محل ورودی و خروجی مشتریان محل اصلی رفت و آمد می باشد، از این رو می توان گفت محل مناسب نصب دوربین مدار بسته نیز می باشد. با نصب دوربین در این محل شما می توانید آمار تمامی رفت و آمد ها را داشته باشید و در صورت وقوع جرم با استفاده از این تصاویر کار پلیس ها بسیار راحت خواهد بود.

روبروی صورت فروشنده

روبروی صورت فروشنده از آن جایی محل مناسب نصب دوربین مدار بسته به حساب می آید که شما می توانید به عملکرد فروشنده نظارت کامل داشته باشید. 

ورودی خروجی انبار

ورودی و خروجی انبار یکی دیگر از مکان هایی است که باید دوربین مدار بسته نصب نمایید، چرا که انبار ها نیز به صورت وسیعی در معرض سرقت قرار دارند. از آن جایی که در این انبار ها سرمایه عظیمی وجود دارد، همواره در معرض سرقت قرار دارند و همین موضوع سبب می شود تا محل مناسب نصب دوربین مدار بسته به حساب آیند. 

درون انبار تا حدی که دوربین ها یکدیگر را پوشش دهند

نباید از نصب دوربین مدار بسته درون انبار ها غافل شد و باید دوربین ها به گونه ای در این مکان نصب شوند که بتوانند یکدیگر را به خوبی پوشش دهند. این موضوع هم می تواند به نظارت کامل بر محیط انبار کمک کند، هم می تواند مانع از سرقت دوربین ها شود و هم می تواند باعث شود در صورت سرقت یا خرابی دوربین توسط سارقان، اطلاعات و چهره سارق توسط سایر دوربین ها ضبط شود.

نکات مهم برای انتخاب دوربین مدار بسته

در ادامه مقاله انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته قصد داریم نکات مهم برای انتخاب دوربین مدار بسته را بیان کنیم. یکی از اولین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید نوع دوربین می باشد که باید متناسب با موقعیت، شرایط و محل مناسب نصب دوربین مدار بسته آن را انتخاب نمایید.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته، ویژگی های آن می باشد که باید متناسب با نیازمندی های خود آن ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال کیفیت تصویر، سنسور های حرکت و صدا، دسترسی از راه دور، دید در شب و ... از ویژگی هایی هستند که در هر دوربین متفاوت است.

از سایر نکات مهم برای انتخاب دوربین مدار بسته می توان به فناوری دوربین یعنی آنالوگ، آنالوگ HD و تحت شبکه، قیمت و گارانتی دوربین، روش نصب و راه اندازی، پشتیبانی و ... اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی محل مناسب نصب دوربین مدار بسته بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین مکان را برای نصب دوربین های خود انتخاب نمایید. محل ورودی و خروجی ها، درب ورودی جلو و پشت ساختمان، ورودی آسانسور و پله ها، پنجره ها و درب ترانس، پارکینگ ها، دیوار و پشت بام و ... از سایر محل های مناسب جهت نصب دوربین مدار بسته می باشند.


 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha