هارد دیسک برای دوربین مداربسته

هارد دیسک یکی از قطعات بسیار مهم در دوربین های مدار بسته محسوب می شود. این قطعه وظیفه ضبط و ذخیره سازی تصاویر را در دوربین برعهده دارد. البته برای ذخیره سازی تصاویر شما به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز دارید. چراکه ممکن است دوربین مدار بسته در تمام 24 ساعت شبانه روز روشن بوده و به ضبط تصاویر بپردازد. به همین دلیل به حافظه بسیار زیادی نیاز است تا تصاویر به صورت کامل ذخیره شوند. 

شاید برایتان سوال پیش آید که در انتخاب هارد دیسک برای دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در ادامه این مطلب از آی تی اهورا به بررسی این قطعه برای دوربین مدار بسته پرداخته و ویژگی های یک هارد دیسک مناسب را بررسی می کنیم.

هارد مناسب برای دوربین مدار بسته چه ویژگی های دارد؟

هارد مناسب برای دوربین مدار بسته چه ویژگی های دارد؟

آشنایی با ویژگی های هارد دیسک برای دوربین مداربسته سبب می شود که با بهترین هارد دیسک آشنا شوید. توجه داشته باشید که امکان استفاده از هارد دیسک معمولی برای دوربین های مدار بسته وجود ندارد. همچنین همه هارد دیسک ها کارکرد یکسان نداشته و عملکردی متفاوت دارند. 

هارد دیسک های معمولی 8 ساعت در روز و 6 روز در هفته می توانند به فعالیت ادامه دهند. درصورتیکه دوربین های مدار بسته نیاز به هارد دیسک هایی با ساعت کار بالا دارند. به همین دلیل هارد دیسک های معمولی عملکرد متوسطی داشته و برای همه دوربین های مداربسته گزینه ای مناسب نیستند.

هارد دیسک هایی که برای دوربین های مدار بسته استفاده می شوند، دارای یک قسمت مرکزی بوده که به ذخیره سازی دیجیتالی ویدیو ها می پردازد. بنابراین این محصولات دارای کارکرد 24 ساعته در طول 7 روز هفته هستند. این محصول به صورت شبانه روزی فعالیت می کند تا بتواند به خوبی به ذخیره سازی تصاویر بپردازد.

کدام هارد مناسب دوربین مداربسته می باشد؟

شاید برای شما سوال پیش آید که کدام هارد دیسک برای دوربین مداربسته مناسب است؟ در پاسخ به سوال می توانیم بگوییم که هارد دیسکی مناسب است که از ظرفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند تصاویر را به صورت 24 ساعته و در طول تمام روز های هفته ضبط کند. چراکه ایجاد امنیت یکی از مهم ترین مواردی است که سبب نصب دوربین مدار بسته شده است. 
در صورتی که هارد دیسک ظرفیت کافی برای ضبط تصاویر را نداشته باشد، دوربین مدار بسته نمی تواند به خوبی به ایجاد امنیت بپردازد. همچنین در هنگام انتخاب هارد دیسک برای دوربین مداربسته باید به نوع گارانتی هارد خریداری شده نیز توجه کنید.

استاندارد های هارد مناسب برای دوربین مدار بسته کدامند؟

استاندارد های هارد مناسب برای دوربین مدار بسته کدامند؟

ازآنجاییکه ایجاد امنیت امری بسیار مهم است، خرید هارد دیسکی که متناسب با نوع دوربین مدار بسته باشد و بتواند به عملکرد بهتر دوربین کمک کند، امری بسیار مهم است. به همین دلیل شما باید به استاندارد های هارد دیسک برای دوربین مداربسته توجه کنید تا بتوانید هاردی مناسب و باکیفیت خریداری نمایید. در ادامه به بررسی این استاندارد ها برای این محصول کاربردی می پردازیم.

ظرفیت هارد دیسک دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین استاندارد های خرید هارد دیسک برای دوربین مداربسته توجه به ظرفیت آن است. ازآنجاییکه دوربین مدار بسته باید همیشه روشن باشد، به حافظه بسیار زیادی نیاز دارد تا بتواند به راحتی به ضبط وقایع بپردازد. هارد دیسک های معمولی نمی توانند به صورت 24 ساعته روشن باشند و فضا کافی برای ذخیره سازی تصاویر را ندارند. بنابراین این محصول باید قابلیت هماهنگی با دستگاه های NVR و DVR را داشته باشد تا بتواند به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته کار کند.

توجه به قابلیت های مدرن دوربین

از دیگر استاندارد های مهم برای انتخاب هارد دیسک مناسب، توجه به قابلیت های این دستگاه است. هرچه هارد دوربین مدار بسته دارای قابلیت های بیش تری باشد، ثبت تصاویر راحت تر انجام می گیرد. به همین دلیل هارد دیسک های جدید در برابر لرزش و شوک، مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. این محصولات دارای سنسور های خاصی بوده که با توان مصرفی کم، کیفیت بیش تری دارند.

کیفیت تصاویر ضبط شده در هارد دوربین مدار بسته

در هنگام خرید هارد دیسک دوربین مدار بسته باید محصولی را انتخاب کنید که تصاویر را با کیفیت بالا ضبط کند. درصورتیکه هارد ظرفیت بالایی داشته باشد، می تواند تصاویری باکیفیت را برای شما ثبت نماید. همچنین علاوه‌ بر توجه به کیفیت تصاویر باید به فرمت دوربین نیز توجه کنید. فرمت دوربین و هارد باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

برند هارد دیسک دوربین مدار بسته

برند هارد دیسک دوربین مدار بسته

توجه به برند هارد دیسک برای دوربین مداربسته از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. درصورتیکه از برند های معتبر و شناخته شده هارد دیسک تهیه کنید، اطمینان خاطر بیش تری نسبت به کارکرد این محصول خواهید داشت. ازآنجاییکه با گذشت زمان عملکرد و کیفیت هارد دیسک کم می شود، بهتر است از هارد های دست دوم استفاده نکنید‌.

محل نصب دوربین مدار بسته

از دیگر استاندارد های مهم در انتخاب هارد دیسک برای دوربین مداربسته میتوان به محل نصب دوربین اشاره کرد. اگر دوربین در منطقه ای نصب شود که در معرض رطوبت باشد، باید هاردی با کیفیت خریداری کنید که نسبت به رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین تعداد حرکات دوربین و نوع چرخش آن بر فعالیت هارد تاثیر می گذارد. به همین دلیل اگر دوربین را در مکانی نصب می کنید که حرکات دوربین زیاد است، باید هاردی با ظرفیت بالا خریداری کنید.
چگونه ظرفیت مناسب هارد دیسک مناسب برای دوربین مدار بسته را محاسبه کنیم؟

برای تعیین ظرفیت مناسب هارد دیسک برای دوربین مداربسته باید با برخی نکات آشنا شوید تا بتوانید به راحتی به تعیین ظرفیت این محصول بپردازید. به عنوان مثال باید تعداد فریم های مورد نظر را تعیین کنید. بیش ترین تعداد فریم، 30 فریم در ثانیه است که شما می توانید متوسط این تعداد یعنی 15 فریم را در نظر داشته باشید. 

همچنین باید کیفیت ضبط تصاویر را تعیین کنید. از دیگر مواردی که برای تعیین ظرفیت هارد دیسک باید در نظر داشته باشید، تکنولوژی ذخیره سازی تصاویر است. برای تعیین ظرفیت مناسب باید میزان کارکرد دوربین را در نظر داشته باشید. هرچه دوربین حرکت کم تری داشته باشد، تصاویر کم تری ذخیره می شود. بنابراین شما به هارد دیسکی با فضای کم تر نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

هارد دیسک به عنوان یکی از مهم ترین قطعات دوربین مدار بسته شناخته می شود. بنابراین شما باید در هنگام خرید هارد دیسک برای دوربین مداربسته باید به ویژگی های آن بسیار توجه کنید. هماهنگ بودن ویژگی هارد دیسک با دوربین مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بهتر است این محصول را از مجموعه ای معتبر خریداری کنید تا از اصالت کالا اطمینان خاطر داشته باشید. شما می توانید قبل از خرید دوربین مداربسته و هارد دیسک آن با مشاورین آی تی اهورا در ارتباط باشید یا ویژگی های دوربین مداربسته را در صفحه محصول مورد نظر در آی تی اهورا چک کنید و هارد دیسک مناسبی بخرید. 
 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha