یو پی اس صنعتی 

یو پی اس صنعتی، دستگاهی برای تغذیه برق بدون وقفه در صنایع بزرگ بوده و عملکرد متفاوتی با سایر دستگاه ها دارد. این دستگاه دارای انواع گوناگونی بوده و توجه به مشخصات فنی آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ساختار و عملکرد یو پی اس صنعتی را بررسی کرده و شما را با ضرورت استفاده از آن آشنا می‌ کنیم.

برای مشاهده و خرید دستگاه یو پی اس های آنلاین و آفلاین ما می توانید روی لینک کلیک کنید. تا به صفحه مربوط به آن وارد شوید.

یو پی اس صنعتی چیست؟

یو پی اس صنعتی چیست و چگونه کار می کند؟

یو پی اس صنعتی از توان بالایی برخوردار بوده و برای بیمارستان ها، مراکز صنعتی و کارخانه‌ ها بسیار مناسب است. همچنین از قطعات آمپر بالا تشکیل شده و به باتری های زیادی احتیاج دارد. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه IGBT بوده و برای اینورتر آن، از ترانس استفاده می شود. یو پی اس صنعتی با به کارگیری در بخش های مختلفی مثل خط لوله نفت، واحدهای تولید سنگین و... در حفظ تجهیزات و کنترل نوسانات بازار موثر است.

انواع یو پی اس صنعتی

یو پی اس صنعتی دارای سه نوع متفاوت است. در ادامه هر کدام را بررسی کرده و شما را برای خرید این دستگاه راهنمایی می‌ کنیم. 

  • یو پی اس صنعتی آنلاین یا دو تبدیلی 

در دستگاه یو پی اس آنلاین بار الکتریکی مورد نیاز، توسط یک مبدل یا اینورتر تامین می‌ شود. همچنین دریافت ورودی در این مبدل، از طریق یک منبع DC انجام می شود.

  • یو پی اس صنعتی لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتراکتیو، کارکرد اینورتر به موازات برق AC انجام شده و این بخش تنها در صورت قطع برق، بار کامل آن را کنترل می کند.

  • یو پی اس صنعتی آفلاین 

در دستگاه یو پی اس آفلاین تا قطع کامل جریان برق، انرژی لازم از خط برق تامین می شود. پس از قطع برق با روشن شدن همزمان باتری و اینورتر، تغذیه ادامه پیدا می کند.

  • یو پی اس صنعتی فلایویل

یو پی اس صنعتی فلایویل امکان حرکت کوتاه مدت به هنگام افت جریان برق را فراهم می کند. بنابراین تغییرات کوتاه مدت جریان برق در چرخش چرخ این دستگاه بدون تاثیر بوده و امکان فعالیت آن به عنوان یک بافر نیز وجود دارد. یو پی اس صنعتی فلایویل قبل از توقف در خروجی جریان برق و کند شدن چرخ، ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفاظت و پشتیبانی ارائه کرده و می تواند برای افزایش ذخیره سازی نیرو به صورت  موازی مورد استفاده قرار بگیرد. یو پی اس صنعتی فلایویل جریان خروجی بسیار بالایی ارائه کرده و طول عمر بیشتری دارد.

طول عمر یو پی اس صنعتی

عوامل گوناگونی در تعیین طول عمر یو پی اس صنعتی تاثیرگذار هستند. از جمله این عوامل می توان به نگهداری صحیح از باتری اشاره کرد. در این نوع یو پی اس معمولا اجزای حیاتی دستگاه در معرض خرابی قرار داشته و در صورت تعمیر یا جایگزینی آن‌ها، یو پی اس برای ۱۳ سال یا بیش تر قابل استفاده است.

ساختار یو پی اس صنعتی

یو پی اس صنعتی شامل اینورتر، یکسو کننده شارژر، بای پس استاتیک، بای پس تعمیر و نگهداری، یکسو کننده، ترانسفورماتور ایزوله، ترانسفورماتور جداسازی اینورتر، تثبیت کننده خط اتوماتیک، ترانسفورماتور جداسازی خط بای پس، توزیع DC، توزیع AC، کنترل ها و نظارت است. در این دستگاه خروجی AC اینورتر، به بار بحرانی متصل بوده و باتری امکان اتصال ورودی اینورتر و خروجی یکسو کننده را فراهم می‌ کند. همچنین برق ورودی AC به یکسو کننده متصل بوده و تغذیه مدار بای پس از طریق منبع تغذیه انجام می شود.

مشخصات فنی یو پی اس صنعتی

تقریبا همه یو پی اس ها با ارائه یک حالت نرمال از تامین برق ضروری، نیروی لازم برای راه اندازی مجدد سیستم های آماده به کار را فراهم کرده یا از خاموش شدن ناگهانی آن ها جلوگیری می کنند. همچنین با سوئیچ خودکار بین حالت بازدهی بالا و حالت عادی استاندارد، تعادل مطلوبی را میان حفاظت از بار الکتریکی و راندمان مناسب ایجاد می کنند. به طور کلی حداکثر ظرفیت یو پی اس ۱ کیلوولت آمپر بوده و ولتاژ آن ۲۲۰ تا ۳۸۰ ولت است. طبیعی است که هرچه توان دستگاه بالاتر باشد؛ کاربری یو پی اس صنعتی افزایش پیدا کرده و حفاظت و پشتیبانی آن با قدرت بیش تری انجام می شود.

عملکرد یو پی اس صنعتی

در فرایند تبدیل توان، جدا کردن بار بحرانی از اختلالات عادی شبکه باعث جداسازی شبکه از هارمونیک های منعکس شده ناشی از بار می شود. یکسو کننده برق نیز با تبدیل برق AC به DC، باتری را شارژ کرده و انرژی لازم برای کارکرد دستگاه را ذخیره می کند. همچنین DC مورد نیاز برای درجه بندی پیوسته اینورتر فراهم شده و شکل موج خروجی سینوسی کامل با محتوای هارمونیک بسیار کم ایجاد می شود. برای عملکرد مطمئن در یکسو کننده نیز از ماژول های نیمه هادی تریستور استفاده می شود.

یو پی اس صنعتی چند حالت عملکرد دارد؟

یو پی اس صنعتی چگونه کار می کند؟

در شرایط مختلف فعالیت، حالت های عملکرد این دستگاه متفاوت است. به طور کلی حالت های عملکرد یو پی اس صنعتی شامل موارد زیر است:

  • حالت عادی

در این حالت تبدیل داده های جریان ورودی AC برای بارهای اینورتر، DC و شارژ باتری استفاده می شود. همچنین با همگام شدن اینورتر با برق تامین کننده، محدوده تحمل مدار ایجاد می شود. سپس ارائه فرکانس تنظیم شده و ولتاژ دارای ترانسفورمر خروجی ایزوله به بار، توسط اینورتر و از طریق سوئیچ استاتیک انجام می شود. برای ایجاد قدرت پایداری بالا برای بار نیز اینورتر از شبکه اصلی جدا شده و امکان آزاد شدن آن توسط نوسانگر داخلی فراهم می شود.

  • حالت N+1 

برای جلوگیری از اختلال در عملکرد بسیاری از سیستم ها، چندین ماژول یا باتری یو پی اس صنعتی کوچک تر را با هم ادغام می کنند. N+1 به این معنا است که اگر تامین بار توسط N ماژول صورت می گیرد؛ نصب سیستم N+1 ماژول را شامل می‌ شود. از این رو خرابی یا اختلال یکی از ماژول ها تاثیری در کارکرد یو پی اس صنعتی دیگر ندارد.

  • حالت افزونگی چند گانه 

در این حالت می توان با اتصال هر منبع تغذیه به یو پی اس صنعتی امکان حفاظت و پشتیبانی بیش تر را فراهم کرد. در صورت عدم توانایی در استفاده از دو یو پی اس صنعتی یکسان، می توان با اتصال یکی از منابع تغذیه به یو پی اس صنعتی و متصل کردن دیگری به جریان برق، این مشکل را حل کرد.

  • حالت اتصال در فضای باز 

محدوده دمای عملیاتی برای یو پی اس با حالت اتصال در فضای باز، از منفی ۴۰ تا ۵۵ درجه سانتی گراد متغیر است. نحوه نصب یو پی اس صنعتی در فضای باز نیز شامل پایه، اتصال به زمین یا میزبان است. یو پی اس صنعتی برای حالت اتصال در فضای باز، نیاز به یک گرمکن باتری و یک فن یا سیستم تهویه مطبوع دارد.

  • حالت قطع برق ورودی 

در حالت قطع برق ورودی، فرایند تبدیل توسط اینورتر و با استفاده از اسیلاتور داخلی انجام می شود. پس از بازیابی برق AC، یکسو کننده انتقال بار DC را آغاز کرده و همزمان به شارژ کردن باتری می پردازد.

  • حالت بای پس

حالت بای پس در نوسانات و اختلالات جریان برق منبع قابل اعتمادی برای بار AC محسوب می شود. همچنین سوئیچ بای پس امکان تغییر جریان برق به منبع برق را فراهم کرده و بدون نیاز به خاموش کردن سیستم برق و تجهیزات متصل به آن، برای تعمیر و نگهداری سریع و ایمن شرایط مناسبی را ایجاد می کند.

کاربرد یو پی اس صنعتی

یو پی اس صنعتی به دلیل برخورداری از توان بالا برای تجهیز موتور ها و دستگاه های بزرگ کارخانه جات بسیار مناسب است. این دستگاه کاربرد های متنوعی داشته و می‌ تواند در قسمت های مختلف صنایع مانند بخش نفت و گاز، خط لوله نفت، واحد های تولید سنگین و... مورد استفاده قرار بگیرد.

ضرورت استفاده از یو پی اس صنعتی در کارخانه جات

کیفیت مناسب برق برای بیش تر دستگاه های صنعتی، ضروری است. همچنین نوسانات برق در موارد زیادی رخ داده و دستگاه های کارخانه را با خطرات زیادی مواجه می کند. از طرفی تهیه یا تعمیر هر دستگاه هزینه بالایی داشته و زمان زیادی از شما می گیرد. با توجه به موارد گفته شده تجهیز کارخانه جات به دستگاه یو پی اس صنعتی بسیار ضروری بوده و توان ذخیره برق کافی را برای بخش های اداری، مدیریتی، انبار و پشتیبانی و... فراهم می کند.

برق مورد نیاز یو پی اس صنعتی

نوع یو پی اس به نوع کارخانه بستگی داشته و میزان دقیق توان مصرفی برق اضطراری وابسته به تعداد دستگاه ها، وسعت کارخانه و... است. به طور کلی توان مصرفی برق اضطراری در یک کارخانه بزرگ تا نزدیکی ۵۰۰ کیلو ولت آمپر بوده و نیازمند یو پی اس قدرتمندی است.

سخن پایانی

در این مقاله انواع یو پی اس صنعتی را بررسی کرده و شما را برای خرید این دستگاه راهنمایی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم با تجهیز کارخانه به یو پی اس صنعتی قدرتمند، از موتور ها و دستگاه ها محافظت کرده و از تعمیر و تهیه مجدد آن ها بی نیاز شوید. همچنین با سرویس منظم یو پی اس، از کارکرد صحیح آن اطلاع پیدا کرده و بیش ترین‌ بهره را از این دستگاه داشته باشید.
 

همچنین بخوانید
اگر دستگاه استابلایزر شما روشن نمی شود، باید اصلی ترین دلایل وقوع این حادثه را بررسی کرده تا بالاخره مشکل اصلی را پیدا کنید . ما در ادامه اصلی ترین دلایل بروز این اتفاق را شرح داده ایم ..
فناوری صدای دو طرفه در دوربین مداربسته یا Two-way audio امکان برقراری ارتباط صوتی با مخاطب مورد نظر را فراهم کرده و از مزایای متعددی برخوردار است‌. با توجه به اهمیت این موضوع، آشنایی با نحوه عملکرد این تکنولوژی ضرورت داشته و بررسی کارایی این مکانیزم بسیار مهم و قابل توجه است. در این مقاله از آی تی اهورا همراه ما باشید تا ضمن معرفی شیوه انتقال صدای دو طرفه در انواع دوربین مداربسته، قابلیت های متعدد این فناوری را مورد بررسی قرار داده و شما را برای خرید دوربین های مداربسته حاوی این قابلیت راهنمایی
برای نصب دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی از کابل‌ها (تصویر و برق) مورد استفاده قرار می‌گیرند. براساس این که دوربین مداربسته‌‌ی شما آنالوگ است یا تحت شبکه، نوع کابل مورد استفاده متفاوت خواهد بود. در دوربین‌های مداربسته آنالوگ، کابل کواکسیال یا کواکسی برای انتقال داده و تصاویر دوربین مداربسته به کار می‌رود. در دوربین‌های تحت شبکه یا دیجیتال نیز از کابل‌های شبکه استفاده می‌شود. 
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha