بررسی مهمترین مشخصات فنی دوربین مداربسته

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته به عنوان مهمترین تجهیزات مانیتورینگ توسط کمپانی های بزرگ برای اولین بار طراحی و تولید شدند. دوربین مداربسته توسط کمپانی های بزرگ مانند هایک ویژن و داهوا عرضه می شوند. تنوع و گستردگی انواع دوربین های مداربسته هایک ویژن و همچنین دوربین های مداربسته داهوا سبب شد تا تیم محتوا آی تی اهورا برای کمک به شما خریداران، مهمترین مشخصات فنی دوربین های مداربسته را مورد بررسی قرار دهد تا بتوانید کالای متناسب با سطح نیاز خود را خریداری کنید.

مشخصات فنی دوربین مداربسته

5 مشخصات فنی دوربین های مداربسته و انتخاب دوربین مناسب

این مقاله به عنوان راهنمای خرید برای خوانندگان در مجله آنلاین آی تی اهورا قرار گرفت تا بتوانید پارامترهای مهم را مورد ارزیابی قرار دهید. از جمله این پارامترها می توان به نوع تکنولوژی ، مدل و نوع کاربری ، میزان وضوح تصویر و درجه محافظت و موارد دیگر اشاره کرد. تمام مشخصات فنی مهم در ادامه به طور مختصر شرح داده شده است.

تکنولوژی دوربین های مداربسته

اولین ویژگی که مورد بررسی قرار می گیرد، تکنولوژی دوربین است. از جنبه تکنولوژی دوربین ها به 3 دسته تقسیم می شود. دوربین های دیجیتال، آنالوگ و تحت شبکه IP که هر کدام از انواع دسته بندی ها بر روی کیفیت تصویر برداری دوربین و شیوه نصب و پیاده سازی آن تاثیر گذار است.
دوربین های مداربسته آنالوگ: این مدل دوربین ها تمام تصویر را به صورت آنالوگ به دستگاه های ضبط تصاویر منتقل می کند. دوربین های آنالوگ از طریق کابل دستگاه های ضبط تصاویر و دیگر تجهیزات مانیتورینگ متصل می شوند. از نظر کیفیت تصویر رتبه کمتری نسبت به دوربین های دیجیتال و تحت شبکه دارد.

دوربین های مداربسته دیجیتال: با تعریف بالا می توان گفت این مدل دوربین کیفیت بالاتر تصویر برداری را به نسبت دوربین های آنالوگ ارائه می دهد اما نسبت به بعضی از انواع دوربین های مداربسته IP کیفیت و وضوح تصویر پایین تری دارند. شیوه نصب و پیاده سازی این مدل دوربین ها هم مانند دوربین های آنالوگ از طریق کابل انجام می شود.

دوربین های مداربسته تحت شبکه ( IP ): دوربین های تحت شبکه که در بستر IP تصویر برداری می کنند به عنوان سری جدید دوربین های مداربسته طراحی و تولید شدند. در واقع دوربین های مداربسته تحت شبکه با مصرف کم کابل توانستند هزینه نصب و راه اندازی را کاهش دهند و نظم سیستم مانیتورینگ را افزایش دهند. به دلیل تصویر برداری در بستر ip و همچنین انتقال اطلاعات تصویری دیجیتال توانست بالاترین کیفیت و وضوح تصویر را پشتیبانی کند.

مدل و نوع کاربری دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته از جنبه طراحی ظاهری به چند دسته تقسیم می شوند. دوربین های مداربسته دام و دوربین های مدابسته بولت که بر روی نوع کاربری آن ها تاثیر دارد. دوربین های بولت معمولا به صورت یک استوانه یا مکعب متسطیل هستند که بر روی یک پایه قرار دارند. از دوربین های بولت معمولا در فضای باز استفاده می شود. دسته دوم مربوط به دوربین های مداربسته دام است که شبیه به چشم ماهی طراحی شدند و به همین دلیل برخی از کاربران، این مدل دوربین ها را به عنوان دوربین های مداربسته چشم ماهی شناختند. از این مدل دوربین برای فضای بسته استفاده می شود. با وجود اینکه طراحی دوربین ها بر نوع کاربری آن ها تاثیر دارد اما کاربران و خریداران می توانند با توجه به سطح نیاز و به دلخواه خود نوع کاربری را تعیین کنند.

انواع دوربین مداربسته

رزولوشن یا وضوح تصویر دوربین های مداربسته

رزولوشن تصویر از جمله ویژگی های مهم در کیفیت تصویر برداری است. میزان رزولوشن تصاویر با کیفیت تصاویر رابطه مستقیم دارد. هنگام بررسی این ویژگی باید سازگاری دوربین با دیگر انواع تجهیزات مانند دستگاه های ضبط تصاویر را مورد بررسی قرار دهید.

لنز دوربین های مداربسته

از جنبه سخت افزاری لنز دوربین های مداربسته در دو دسته تعریف شدند. دوربین هایی که از لنز ثابت پشتیبانی می کنند و امکان تعییر زاویه دید آن ها به صورت دستی است و دوربین هایی که از لنز متحرک پشتیبانی می کنند و کاربران می توانند از راه دور زاویه دید آن ها را تغییر دهند. فاصله کانونی از ویژگی هایی است که شاید افراد کمی از اهمیت و میزان اثر گذاری آن در کیفیت تصاویر آگاه باشند. به طور کلی هرچه فاصله کانونی بیشتری توسط لنز پشتیبانی شود، کیفیت و وضوح و یا دقت تصویر برداری بیشتری ارائه می شود.

لنز دوربین مداربسته

میزان دید در شب دوربین های مداربسته

یکی از مهمترین کارایی های دوربین مداربسته، تصویر برداری در فضای تاریک است. تصویر برداری در فضای تاریک به دقت بالایی نیاز دارد تا حرکت اجسام و افراد به خوبی ضبط شود. برد عملیاتی در واقع حداکثر مسافت تصویر برداری توسط دوربین مداربسته است. هر چه دوربین مورد نظر برد عملیاتی بیشتری را پشتیبانی کند میزان دقت در تصاویر بالاتر است.

سخن پایانی

با توجه به اینکه پارامتر های اصلی و مهم در ارزیابی و انتخاب دوربین های مداربسته بررسی شد اما شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت دوربین مداربسته مورد نظر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان مجرب فروش و فنی آی تی اهورا در تماس باشید. تجهیزات مانیتورینگ توسط فروشگاه آنلاین آی تی اهورا از دسته دوربین های مداربسته هایک ویژن و دوربین های مداربسته داهوا به صورت آنلاین به فروش می رسد.

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha