دوربین مدار بسته بدون اینترنت

در برخی از اماکن همچون کارگاه ها، انبار، باغ و ... ممکن است به اینترنت و شبکه دسترسی نداشته باشید اما نظارت به آن مکان ضروری باشد. امروزه دوربین های مدار بسته زیادی در بازار وجود داشته، اما اغلب آن ها به اینترنت و وایفا نیاز دارند، حال برای مکانی که به اینترنت دسترسی ندارد چه باید کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی دوربین مدار بسته بدون اینترنت و موارد مهم در رابطه با آن بپردازیم.

آیا کار کردن دوربین مدار بسته بدون اینترنت امکان پذیر است؟

آیا کار کردن دوربین مدار بسته بدون اینترنت امکان پذیر است؟

دوربین های مدار بسته به این صورت عمل می کنند که تصاویر را گرفته، آن ها را به یک نقطه مرکزی انتقال داده، سپس به صورت زنده روی مانیتورها پخش می کنند و در نهایت روی هارد دیسک ذخیره می شوند. این روش کارکرد دوربین های مدار بسته به اینترنت نیازی نداشته و اتصال به اینترنت تنها در صورتی نیاز است که بخواهید از راه دور به وسیله موبایل یا لپ تاپ تصاویر را مشاهده کنید. امروزه این قابلیت به صورت گسترده ای مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته اما این بدان معنا نیست که بدون اینترنت سیستم امنیتی نمی تواند کار کند. 

در ابتدا باید مشخص کنید که به دسترسی از راه دور نیاز دارید و یا نیازی به این کار نداشته و ترجیح می دهید سیستم امنیتی بدون دسترسی به اینترنت کار کنند. بسیاری از کاربران متصل نکردن دوربین های مدار بسته خود به اینترنت را ترجیح می دهند چرا که این کار از هک شدن و یا سایر حملات احتمالی سایبری جلوگیری می کند. این موضوع به نیازمندی ها و سلیقه فرد بستگی دارد اما باید به این نکته توجه داشته باشید، سیستمی که در شبکه اینترنت قرار دارد در خطر هک نیز قرار می گیرد.

چطور دوربین های مدار بسته بدون اینترنت کار می کند؟

راه حل ها و روش های مختلفی برای اتصال و طراحی یک سیستم امنیتی بدون اتصال به اینترنت وجود دارد که در این بخش می خواهیم درباره آن ها صحبت کنیم. نکته حائز اهمیت این است که چنین سیستمی قابلیت مشاهده یا دسترسی از راه دور را ندارد.

استفاده از دستگاه های NVR و DVR

استفاده از دستگاه های NVR و DVR

در این روش دوربین ها مستقیما به NVR یا DVR وصل شده و به دستگاه ضبط نیز یک مانیتور متصل می شود. شما می توانید به صورت زنده دوربین ها را روی تلویزیون، مانیتور یا هر نمایشگر دیگری مشاهده کرده و به راحتی تنظیمات دیگر را انجام دهید. در این حالت سیستم دوربین مدار بسته کاملا مستقل محسوب شده و می تواند یک سیستم آنالوگ HD یا یک سیستم IP باشد.
اگر قصد دارید 4 تا 32 دوربین و یک سیستم دوربین مدار بسته امنیتی داشته باشید، استفاده از NVR یا DVR توصیه می شود. این نوع تنطیمات بدون مشکل کار می کنند و بسیار قابل اعتماد نیز می باشد. در واقع همه چیز در یک حلقه بسته کار کرده و می توانید یک سیستم امنیتی یا دوربین مدار بسته بدون اینترنت داشته باشید.

متصل کردن دوربین به کامپیوتر به صورت مستقیم

این روش برای حالتی که یک یا دو دوربین تحت شبکه دارید، بهتر به کار می آید و می توانید دوربین را به وسیله انژکتور PoE به لپ تاپ وصل کنید. استفاده از منبع تغذیه جداگانه برای دوربین و کابل اترنت برای اتصال آن به کامپیوتر یا لپ تاپ یکی دیگر از راه های تقویت دوربین می باشد. برای مشاهده تصویر یا پخش روی لپ تاپ نیز می توانید نرم افزار مدیریتی که دوربین به همراه دارد را نصب کنید.

عملکرد دوربین های مدار بسته در حالت بدون اینترنت به چه صورت است؟

دوربین های مدار بسته که به صورت بدون اینترنت کار می کنند، قابل هک شدن نیستند. نحوه عملکرد دوربین مدار بسته بدون اینترنت بدین صورت است که تصاویر و فیلم ها را به طور محلی ذخیره می کند. در واقع تمامی اطلاعات در کارت های microSD یا هارد دیسک های نصب شده روی ضبط کننده NVR و DVR ذخیره می شوند.

در حالت بدون اینترنت چه عملکرد های را قادر نیستند انجام دهند؟

در حالت بدون اینترنت چه عملکرد های را قادر نیستند انجام دهند؟

دوربین مدار بسته بدون اینترنت در این حالت قادر به انجام یک سری از عملکردها نمی باشد که در این بخش قصد داریم به آن ها اشاره کنیم:

عدم دسترسی و نظارت از راه دور

در واقع به وسیله اینترنت امکان مشاهده و نظارت بر تصاویر زنده و ضبط شده از راه دور وجود دارد. از این رو در دوربین مدار بسته بدون اینترنت شما قادر به مشاهده آن ها از راه دور نمی باشید و باید از نظر فیزیکی صفحه نمایش مانیتور، موبایل و ... به دوربین مدار بسته یا دستگاه وصل شده باشد.

عدم پشتیبان گیری از تصاویر و فیلم ها در ابر یا FTP

یکی دیگر از عملکردهایی که دوربین مدار بسته بدون اینترنت قادر به انجام آن نمی باشد، پشتیبان گیری از فیلم ها و تصاویر در کلود یا ابر می باشد. بدون اینترنت نمی توان داده های خود را به وسیله راهکارهای ذخیره سازی اینترنتی همچون ابر یا سرور FTP پشتیبان گیری کرد. در حالی که اینترنت این کار را آسان تر از همیشه کرده و این کار تنها با یک کلیک قابل انجام است.

عدم دریافت اعلان های Push Notification از سیستم

در واقع Push Notification به اعلان های گفته می شود که توسط سازنده و یا مدیر یک اپلیکشن، به دیوایس هایی که این برنامه روی آن ها نصب شده است، فرستاده می شود. دوربین های مدار بسته به سنسور و حسگرهایی مجهز می باشند که قابلیت تشخیص صداها یا حرکات را دارند. در نتیجه هنگامی که هرگونه فعالیت غیرمعمولی تشخیص داده شود، سیستم از طریق این اعلان های Push Notification هشدارها را به دستگاه متصل ارسال می کند.

از این رو در دوربین مدار بسته بدون اینترنت قادر به انجام این عملکرد نمی باشد و فقط زمانی که هم دوربین و هم دستگاه شما به اینترنت متصل باشد این اعلان ها قابل ارسال و دریافت می باشند.

دوربین های مدار بسته چقدر اینترنت مصرف می کنند؟

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده است که میزان مصرف اینترنت در دوربین های مدار بسته به  چه اندازه می باشد. در واقع میزان مصرف اینترنت در یک سیستم امنیتی به چند عامل بستگی دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

تعداد دوربین های مدار بسته به کار رفته در سیستم امنیتی

یکی از عواملی که در میزان مصرف اینترنت در یک سیستم امنیتی موثر است، تعداد دوربین های به کار رفته می باشد. طبیعتا هر چقدر که تعداد دوربین ها بیشتر باشد، میزان اینترنت مصرفی نیز افزایش می یابد.

کیفیت دوربین های مدار بسته

کیفیت دوربین های مدار بسته نیز در میزان مصرفی اینترنت نیز موثر است. هر چقدر که دوربین ها تصاویر و فیلم های با کیفیت تری ارائه دهند، حجم اینترنت مصرفی آن ها نیز بیشتر است.

کیفیت تنظیم شده در برنامه های انتقال تصویر

هنگامی که برنامه انتقال تصویر را راه اندازی می کنید شما می توانید کیفیت تصویر خود را در حالت اصلی یا Main Stream با حجم مصرفی بالا و یا کیفیت پایین تر یا همان Sub Stream قرار دهید.

سخن پایانی

امروزه در جوامعی که هر روزه شاهد انواع رخدادها و جنایات می باشیم، لزوم استفاده از دوربین های مدار بسته به هر طریقی تبدیل به امری اجتناب ناپذیر شده است. از این رو سیستم های امنیتی در راستای تامین امنیت توسط شرکت های پیشرفته به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات دنیای امروزی معرفی شده اند. در این مقاله به بررسی دوربین مدار بسته بدون اینترنت پرداختیم و درباره روش کارکرد، عملکرد آن ها و ... صحبت کردیم.

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha