قوی ترین دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مدار بسته یکی از بهترین ابزار جهت نظارت تصویری به یک محل و حفاظت از آن می باشد. اما مناسب ترین دوربین متناسب با نیاز شما، در مرحله اول به هدف شما از نظارت بر می گردد و اینکه اهمیت آن محل تا چه اندازه برایتان مهم است. در این مقاله قصد داریم به بررسی قوی ترین دوربین مدار بسته بپردازیم و در زمینه های متفاوت همچون کیفیت دوربین، قدرت لنز دوربین و شکل ظاهری آن قوی ترین دوربین مدار بسته را معرفی نماییم.

چطور می توانیم قوی ترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم؟

چطور می توانیم قوی ترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم؟

دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی تولید می شوند که معمولا برای ضبط تصاویر محیط های مختلفی همچون مغازه ها، فروشگاه ها، ساختمان ها مسکونی و تجاری، اداره ها و ... به کار می روند. در واقع می توان گفت این دوربین ها علاوه بر جنبه امنیتی و جلوگیری از جنایات و سرقت ها که دارند، دارای جنبه نظارتی نیز هستند. از این رو طبیعی است که به دنبال بهترین و قوی ترین دوربین مدار بسته، جهت دریافت بهترین تصاویر و عملکرد باشیم.

در اغلب مواقع هنگام خرید هر کالا و محصولی، به دنبال بهترین آن متناسب با نیازمندی ها و بودجه خود هستیم. اما در رابطه با نیازمندی های خود باید بدانید که اولویت کدام یک از این معیارها بالاتر است و باید متناسب با آن به دنبال قوی ترین و بهترین دوربین مدار بسته باشید. به عنوان مثال در برخی از شرایط کیفیت یک دوربین از سایر معیارها مهم تر است، در شرایطی دیگر ممکن است به دنبال دوربین مدار بسته ای باشید که در هوای مرطوب و شرجی به خوبی عمل کرده و تصاویر آن در هوای مه آلود با کیفیت باشند.
اما قبل از آن بهتر است با برترین تولید کنندگان دنیا آشنا شوید تا بتوانید در انتخاب دوربین مورد نظر بهتر عمل کنید.

قوی ترین دوربین مدار بسته بر اساس کیفیت

دوربین های مدار بسته با کیفیت تصاویر و رزولوشن های مختلفی تهیه و به بازار عرضه می شوند. کیفیت تصویر دوربین مدار بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان گفت مهم ترین آن ها رزولوشن و تعداد پیکسل های تشکیل دهنده یک تصویر می باشد. این مقدار در دوربین های مدار بسته که با یک عدد در کنار MP نشان داده می شود دارای مقداری از 1 تا 12 است.
بدیهی است که هر چقدر این عدد بزرگ تر باشد، تصویر ارائه شده توسط دوربین دارای رزولوشن و وضوح تصویر بالاتری می باشد. در حال حاضر قوی ترین دوربین های مدار بسته از نظر وضوح تصویر و کیفیت دوربین هایی می باشند که رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارند. از قوی ترین دوربین های مدار بسته بر اساس کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین دام هایک ویژن مدل DS-2CE56H0T-IT1F
  • دوربین بولت هایک ویژن مدل DS-2CD2043G0-I
  • دوربین مدار بسته بولت داهوا مدل  DH-IPC-HDW2231TP-AS-S2

قوی ترین دوربین مدار بسته بر اساس قدرت لنز

در واقع لنز دوربین مدار بسته یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در ارائه کیفیت و کارایی دوربین می باشد که این لنزها دارای مدل های مختلف ثابت، متغییر یا وریفوکال و وریفوکال موتوردار می باشند. در لنزهای ثابت تنها یک زاویه دید ثابت را می توانید داشته باشید و قابل تغییر نیست. اما در لنزهای وریفوکال شما می توانید بر اساس فواصل کانونی لنز، زاویه دید دوربین را به صورت دستی و یا موتورایز تغییر دهید.

قیمت دوربین های مدار بسته از وریفوکال موتوردار تا لنز وریفوکال و در نهایت لنز ثابت کاهش پیدا می کند. این بدین معناست که دوربین با لنز وریفوکال موتوردار از قیمت بالاتر و دوربین با لنز ثابت از قیمت پایین تری برخوردار است. پیشرفت و توسعه در تکنولوژی و فناوری های این محصولات سبب شده است تا لنزهای دوربین های مدار بسته به اشکال مختلفی طراحی و تولید شوند.

در سری جدید طراحی و تولید دوربین های مدار بسته هایک ویژن، از لنزهای چندگانه استفاده شده است، چنین ویژگی سبب می شود تا دوربین ها تصاویری بزرگ تر و با جزئیات بیشتری را ارائه دهند. سری جدید دوربین های اسپید دام هایک ویژن، دارای لنزهای چندگانه بوده و ویژگی فوق العاده این دوربین ها ترکیب لنزها به صورت واحد می باشد. دوربین های PTZ هایک ویژن با لنز چندگانه توانسته اند کیفیت تصویری تا حداکثر 4 مگاپیکسل را ارائه دهند و بزرگنمایی این دوربین ها X42 می باشد. 

قوی ترین دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

قوی ترین دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

دوربین مدار بسته با شکل ظاهری و بدنه فلزی از مقاوم ترین دوربین ها به حساب می آیند که این مقاومت نیز درجه بندی شده است. برای نصب دوربین های مدار بسته در محیط های مختلف و خاص باید استانداردهای IP و IK و مقاومت بدنه را در نظر گرفت. برخی از این دوربین ها فقط مقاوم در برابر ضربات ضعیف بوده ولی برخی دیگر در برابر خوردگی، گازهای شیمیایی و گلوله نیز مقاومت نشان می دهند. 

میزان مقاومت دوربین در برابر نفوذ گرد و غبار و آب را بر اساس استاندارد IP نشان می دهند که در اغلب مواقع دوربین های با کیفیت IP67 مورد انتظار است. برای دوربین هایی که کمتر در معرض رطوبت و گرد و غبار قرار می گیرند، دوربین هایی با کیفیت IP65 و IP66 نیز مناسب می باشد.

معرفی قوی ترین دوربین مدار بسته

معرفی قوی ترین دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه بولت هایک ویژن مدل DS-2CD1643G0-IZ یکی از قوی ترین دوربین های مدار بسته و از سری جدید محصولات کمپانی هایک ویژن می باشد که در بستر IP کار می کند. در واقع این دوربین می تواند با ارائه قابلیت هایی از جمله انتقال اطلاعات تصویری با کیفیت در شبکه، نصب و راه اندازی با هزینه کابل کشی کمتر، یکی از محبوب ترین دوربین های مدار بسته به حساب بیاید. در ادامه به بررسی بیشتر دوربین مدار بسته تحت شبکه بولت هایک ویژن مدل DS-2CD1643G0-IZ می پردازیم.

این دوربین به شکل استوانه ای مانند سایر دوربین های بولت به روی یک پایه قرار داشته و قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی می باشد. دوربین مورد نظر با تصویربرداری در بستر IP توانسته است کیفیت بالایی را در انتقال تصاویر پشتیبانی کند. رزولوشن این دوربین 4 مگاپیکسل بوده و تا حدود 50 متر برد و دید در شب دارد. 

درجه محافظت دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD1643G0-IZ که در واقع سطح مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب را نشان می دهد، IP67 می باشد. اما یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده این دوربین لنز وریفوکال آن است که امکان کنترل و تغییر زاویه دید از دور را برای کاربر امکان پذیر کرده و فاصله کانونی آن 2.8-12 میلی متر می باشد. به صورت کلی می توان گفت دوربین مدار بسته تحت شبکه بولت هایک ویژن مدل DS-2CD1643G0-IZ در حال حاضر یکی از قوی ترین دوربین های مدار بسته به حساب می آید.

سخن پایانی

در پایان نیاز است که یادآور شویم، قوی ترین دوربین مدار بسته بر اساس نیازمندی ها و کاربری می تواند دارای گزینه های مختلف و متفاوتی باشد. اما در هنگام خرید دوربین مدار بسته بهتر است که از برندهای معتبر و شناخته شده انتخاب کنید، چرا که این برند امتحان خود را پس داده اند. علاوه بر آن سعی کنید که از قبل اهداف نظارتی خود را به دقت و درست معین کنید تا بابت قابلیت هایی که به آن ها نیاز ندارید، هزینه اضافی پرداخت نکنید.

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha